Hulp nodig bij vinden horloge :)

Hoi allemaal! Ik ben net nieuw op het forum, dus aangenaam :).

Ik heb sinds een tijdje dat mijn interesse in horloges erg groeit. Zelf heb ik nu 4 horloges en zal dit graag uitbreiden.

Ik ben opzoek naar wat aanbevelingen van jullie. Het liefst horloges tussen de €100 en €250. Die er wel wat luxer / duurder uitzien. Ik zit al dagen te googelen maar ik blijf maar meer twijfelen.

Wellicht dat ik wat nieuwe inzichten kan krijgen van jullie.

5 likes

@Brunmontagne

Is dit iets misschien?

De zwarte is een aanrader :ok_hand:

7 likes

Orient Bambino
Orient Kamasu
Citizen ny0040

4 likes

Zoiets?

2 likes

Welkom! helaas kan ik je niet helpen…ik heb mijn eigen visie al verpest door meteen te kijken naar de hyped up merken.

Succes in je zoektocht…was ik nog maar zo’n maagd

2 likes

Automaat dan een Seiko 5 bijv. Snkl45k1. Bandje dan vervangen door iets mooiers.

1 like

Dan Henry is een aanrader voor prijs/kwaliteit. Rond de 250 hebben ze best het een en ander. Modellen meestal losjes gebaseerd op bekende klassiekers. Heb er zelf ook een paar. :+1: Zien er zeker duurder uit dan ze zijn! :grin:

Grotendeels kwartswerkjes, maar geen troep - goede Miyota’s en Seiko-werkjes meestal.

3 likes

Ik zou het blauwe gedeelte in de gaten houden (verkoop topics) daar komen leuke dingen voorbij voor elk budget. Gebruikt is vaak goedkoper zodat je horloges kan kopen uit een hogere klassen.

Edit: koop vooral wat jij mooi vindt dan geniet je het meest ervan.

3 likes

Wat hierboven ongeveer al wel gezegd is.
-Dan Henry
-Orient Bambino of andere Orients
-Seiko 5

Of misschien een Seagull 1963?

2 likes

Vaak gedoe met de techniek, zou ik zeker in dit stadium niet doen.

3 likes

Welkom :slight_smile:

Houd inderdaad het blauwe gedeelte in de gaten.

Tip 1; koop niet te snel! Kijk eerst goed rond. Dit was mijn fout op het begin (en soms nog steeds).

Tip 2; koop iets dat bij je polsmaat past. Lug to lug afstand, dikte en bezel zijn hierin belangrijk. Beter een klein passend goedkoper horloge, dan een veel te grote klatser waarmee je polsen eruit zien als een oempa loempa

3 likes

Misschien leuk om een foto van de huidige collectie te tonen. Met eventueel iets meer eisen van het horloge (passend bij de collectie, of iets heel anders). Seiko 5 is altijd leuk, in deze prijsklasse goed te vinden.

1 like

DM for special price. :+1:

4 likes

Wellicht zit hier wat tussen?

Of

Succes met je zoektocht!

1 like

Zoals reeds gezegd, is een Seiko5 een goede optie.

Een ander idee zou een Tissot T-Classic kunnen zijn.

Wat ik persoonlijk ook wel het geld waard vind ik die prijsklasse is Victorinox.

1 like

Welkom op HF , kijk eens op brunmontagne.nl .

2 likes

…en waar ik Victorinox zei, bedoelde ik Swiss Military. Stop de tijd.

1 like

Timex

1 like

Hallo en welkom!

Dit is misschien wel een leuk horloge die aan je omschrijving voldoet:
Iets boven je budget wellicht, maar wel een erg mooie.

https://www.ten2two.nl/product/seiko-presage-automatic/

1 like

Goedemorgen en welkom.

Tissot kan je zeker eens kijken, maar Mondaine zou ik ook zeker even een blik gunnen. Beide swiss made en de Mondaine heeft ook nog eens een eigen en herkenbaar ontwerp. Draag er zelf ook één met veel plezier.