Hulp nodig: Determineren van een onderdeel en eventueel het verkrijgen ervan.

Hoi allen,

Ik weet niet waar ik dit kwijt moet aangezien het technische deel gesloten is en enkel te belezen is als archief.

Bij het openen van mijn ducado lemania 1341 chrono ben ik op een of andere magische wijze een ring verloren.
Het gaat om de ring die druk uitoefent op de movement spacer. Het uurwerk ligt nu soort van los in de kast in de diepte… ik heb geen flauw idee met welke zoekterm ik er een zou moeten vinden. Wel heb ik een foto gevonden van het onderdeel:

Het gaat om de ring die, als het ware zigzaggend loopt, en bij het aandraaien van de caseback de movement spacer, uurwerk en wijzerplaat op z’n plaats drukt/houdt.

Allereerst dus de naam van dit onderdeel en eventueel een plek waar je dit zou moeten kunnen krijgen (zelf bij cousins niks kunnen vinden)

Mocht iemand iets soortgelijks hebben liggen, dit zijn de maten:

Diameter buitenzijde 32mm en binnenmaat 30mm.

Alvast 1000 maal dank!

Groet,
Teubel

Er zijn twee soorten die hetzelfde doen

in het Frans Duits Engels
Cercle d’emboîtage Gehäusering Casing ring
Cercle d’agrandissement Vergrösserungsreif Enlarging ring

Bij sommige horloges zoals het jouwe hebben ze ook nog de drukfunctie.

Het zou IMHO toeval zijn als er voor een ander horloge een exemplaar met dezelfde maten gemaakt is, dus ik vrees dat je op zoek moet naar een specifiek exemplaar voor jouw horloge of een of ander exemplaar nemen en de grootte aanpassen (en hopen dat hoogte en vering kloppen.

Succes

3 likes

Thx,

Het gaat om het volgende horloge:

(Misschien niet voor iedereen duidelijk, maar het middelste horloge)

Welke identiek is aan een aantal tissot navigators van dezelfde tijd met hetzelfde uurwerk en kast.

Is het mogelijk om aan de hand van een type lijst misschien een onderdeelnummer te verkrijgen en dan een zoekopdracht onder horlogemakers te doen. Of is dit niet gebruikelijk?

Dus zo iets dergelijks?

3 likes

Geweldig!!!

Met de zoektermen hierboven kwam ik nog niet verder. Maar deze heb ik gelijk gekocht!

Suuuuuuper bedankt!

2 likes

Ik hoop dat het het juiste formaat is, ik had gauw ff een voorbeeld opgezocht.

1 like

In de vermelding staat ook het lemania uurwerk, maar misschien te enthousiast geklikt. We zien wel.

Anders zoals het bij Seiko wel vaker is, inknippen en dan iets inbuigen. Wil het horloge gewoon graag dragen…

1 like