Hulp nodig: Dreyfuss & Co Bijenkorf 2010

Het was even in het verleden graven, maar mijn allereerste automatische horloge was een Dreyfuss & Co, een klassiek model met PVD roségoud en een achterdeksel die je kon openklappen. Dit gaf dan zicht op de saffier display caseback en het automatische uurwerk. Ik heb dat ergens in 2009 of 2010 gekocht in de Bijenkorf (aanbieding bij de Doldwaze dagen of Maffe Marathon, toen dat nog “een dingetje” was). Prijs was 495 euro dacht ik. Het merk stelt niet veel voor, maar het was wel mijn allereerste automaat.

Ik ben nu mijn horlogecollectie vanaf het eerste model aan het vastleggen en zou graag wat meer informatie willen over dat model. Heeft één van jullie enige idee welk model dit was? Ik heb zelfs bij de Bijenkorf de oude Doldwaze Dagen / Maffe Marathon brochures opgevraagd, maar dat hebben ze helaas niet meer.

Iemand een idee? De opening in de wijzerplaats zit onder de “12”. Soort guilloche op de binnenring. Blauwe Romeinse cijfers. Beetje Breguet kloon denk ik.

Hierbij wat crops uit oude foto’s. Horloge heb ik (uiteraard) niet meer.

dreyfuss_co_crop1

dreyfuss_co_crop2

dreyfuss_co_crop3

Voor de avond forumlezers, heeft iemand een idee?

Deze? https://www.amazon.co.uk/Dreyfuss-Co-Automatic-DGS00092-01/dp/B00DLL4SS0

1 like

Thanks! Het lijkt meer op dit, dus ik ga even zoeken. Maar dit merk doet maar wat, dus het kan alle kanten opgaan. Maar “1925” lijkt de juiste lijn te zijn.

1 like