Hulp nodig! Keuze horloge rond €1000,-

Ik heb alles met originele doos en certificaat ontvangen.

Het is inderdaad grijze dealer dus niet de garantie die je bij de AD zou krijgen. Mij maakt dat niks uit, ik heb nog nooit problemen gehad met een nieuw horloge.

2 likes

Ik heb er zelf twee keer een horloge aangekocht: eentje voor mezelf en eentje voor mijn vrouw. Is een ‘grey’ dealer, dus je krijgt geen officiële garantie van het merk zelf, maar wel garantie van Jomashop. Horloges kwamen ook gewoon in de originele verpakking.

1 like

2 likes

…of zelfspot…

Dat trek ik ook niet in twijfel hoor! Maar ik had wel eens begrepen -niet specifiek over Joma- dat bijvoorbeeld alle Seiko’s weliswaar in een Seiko verpakking wordt geleverd, maar dat dat een generieke verpakking is en niet bijvoorbeeld degene die bij die modellijn hoort. Maar ik lees hier dat dat bij Jomashop niet het geval is!

Ik durf het niet met zekerheid zeggen: waren in mijn geval 2 Seiko’s, waarvan eentje die enkel voor de Amerikaanse markt bestemd was (een Seiko Recraft). Waren in elk geval doosjes van Seiko zelf en de certificaten zaten er ook bij, zij het dan dat het garantiebewijs niet ingevuld is. Ik ga er dus vanuit dat het wel degelijk om de originele verpakking gaat.

Iemand ervaring met miyaran japan company van Chrono24? En weten jullie waarom dit zoveel scheelt?

Uit de forumregels/-voorschriften:

Is toch ook een review van een verkoper dan…

2 likes

Dat vind ik wel heel zwart wit :sweat_smile:

Iemand gaf aan bang te zijn dat Jomashop zwendel of spullen met duistere herkomst verkoopt.
Uitleggen dat dat niet het geval is, maar hoe ze wel te werk gaan, is toch helemaal geen bedrijfsreview.

1 like

Ja, meen van wel. Lees ff dit topic door, volgens mij komt het daar aan bod:

https://www.horlogeforum.nl/t/gs-gepolijst-en-ongepolijst-vergelijken

Hmm, is it? Ik verwacht in een review wel een oordeel, daar is toch geen sprake van? Niet dat ik daarvan bewust was overigens…

de Tissor PRX automatic ice blue ben ik nog heel blij mee.

Dan heb je nog geld over om het te dragen tijdens een etentje

2 likes

Kinderachtig zou ik het absoluut niet noemen. Ik vind het fijn om 's nachts te kunnen zien hoe laat het is mocht ik wakker worden. Ik heb een zekere liefde voor lume ontwikkeld in m’n volwassen leven, terwijl ik er in m’n kindertijd niet om maalde. Toen had ik lichtgevende sterren en een maan aan het plafo…

Oh.

Wacht.

:slight_smile:

5 likes

9 likes

Dat zal het vast zijn. Ik was al kind bang voor mijn glow in de dark dinosaurus. Dat trauma zal ik nooit helemaal verwerkt hebben.

1 like

Sterk vind ik minder belangrijk dan langdurig.
Wel zo prettig als het horloge aan het eind van de nacht nog afleesbaar is.

2 likes

Ook in de cinema is lume wel prettig. Dan kan je zien hoe laat het is, zonder half de zaal te verlichten met je smartphone.

1 like

Kan je nog een paar keer lekker uit eten …
Zelf samenstellen. Ook leuk.

Schermafbeelding 2024-04-03 om 09.30.13

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik was gisteren in Roermond outlet en ik denk dat daar veel merken zijn die je zelf opsomde, aan kortingsprijzen. Ik zou zeggen, loop eens binnen als dat kan.

Ik zag in 1 winkel Hamiltom, Longines, Mido, Certina en Tissot. Verder is een aparte winkel Seiko.

Ik heb enkel fotos van Seiko, voor een collega die into divers is.

3 likes

Moo :watch:

1 like