Die vraag wordt in mijn optiek alleen gesteld door mensen die geen GS hebben gepast.
Er stond hier voor een slordige 1400 Euro een Grand Seiko SBGX in het blauwe gedeelte, en als je mij vraagt of het het waard is om boven het budget 400 pietermannen extra neer te leggen voor een tweedehands quartz, of om 2 maal zoveel te betalen als voor een nieuwe SARX?
No contest. Absoluut de GS. Ik ben wel zeer, zeer bevooroordeeld.
Tsja,… ik vind dit dus, hoe mooi gemaakt ook, geen bijzonder mooi horloge en zou zonder meer de voorkeur aan een sarx geven. Ik heb wel een aantal GS in handen gehad, waaronder het horloge dat jij toont denk ik. Dit overdenkende moet ik bekennen dat ik ook wat bevooroordeeld ben na de lange liefde met mijn sarx035.
Mijn punt is overigens niet dat GS niet mooi zou zijn, maar dat de Sarx035 belachelijk veel value biedt voor de euro’s.
Ik ben helemaal bij je als het om de vorm van de kast gaat, die is bij de SARX inderdaad erg mooi gedaan. Het neigt bijna naar een 62GS kast, maar dan met een iets klassieker tintje.
Waar de SARX het altijd verliest is op het gebied van de indices en wijzers. Er is een heel erg specifieke manier waarop een GS met licht speelt die bijvoorbeeld mijn limited King Seiko ook al niet evenaart.
Het tweede aspect… De uurwerken. Dat is echt, echt een andere klasse. Dat begin je aan de kroon al een beetje te ervaren bij het verschil tussen een 6R en 6L, en wordt bij GS vele tanden groter. Wellicht onder de motorkap, maar voor mij een groot ding.
Niets ten nadele van de SARX. Sterker nog, ik heb vele jaren alle SARBs, een SDGM en een tweetal SARX gehad. Maar ik ben evident heel erg om. De blauwe Sharp Edge SARX die @ghorvers noemt is wel een meer dan waardige opvolger van die lijn.
Dat moge zo zijn! Het is geen competitie! Feit blijft dat de wijzers van de sarx035 in zijn prijsklasse fantastisch zijn. De wijzerset van de 033 krijgt wel behoorlijk veel kritiek. De sarx033 met de 035 wijzers vind ik zelf fantastisch!
De sharp edge vind ik als opvolger niet echt aansprekend. Vandaar mijn gedachte dat men bij Seiko bewust besloten zou kunnen hebben om niet zo belachelijk veel value meer te leveren voor zo weinig geld.
Dus TS: Ga voor de Sarx035 of een 033 met 035 wijzerset
Kijk ook eens bij Jomashop. Belachelijk voordelig en ook veel JDM-modellen.
Bij uitchecken/afrekenen kun je kiezen voor duty paid, dus geen importkosten.
Hoho, er zijn wel import kosten, die reken je dan echter direct af. Dat kan tijd schelen. Vroeger kon je nog wel eens mazzelen dat je zending ertussen glipte maar tegenwoordig is dat volgens mij niet meer. Dus dan is het wel zo fijn de belasting direct te betalen.
Ja nee Oke, maar de duty is betaald bij afrekenen zodat je geen rekening in NL krijgt. Je hoeft niet te wachten tot de douane via PostNL het pakket weer vrijgeeft.
Het is een dag of 3 - 5 sneller. Of nog meer wanneer de douane besluit om er wat langer over te doen.
Ik heb nu beide routes gevolgd en de duty paid bij afrekenen ipv aan de grillen van PostNL overgeleverd zijn, is iets goedkoper en vooral veel sneller.
Een paar keer iets besteld, allemaal koosjer. Vergeet niet om de echte prijs met import even te berekenen in de checkout. Dan zie je dat het voordelig maar niet ongeloofwaardig is.
Welkom op Horlogeforum, waar volwassen (veelal) mannen hun nieuwe speeltjes laten zien aan elkaar! Er zijn nog ‘side-topics’ waar bijvoorbeeld ook Lego, miniatuurspeelgoed en schoenen aan bod komen. En dat naast de topics waar ze ook nog aan elkaar kunnen laten zien dat ze de beste van de klas zijn.
Oh ja, en klikken bij de meester kan hier ook!
Veel plezier, succes en wijsheid in het maken van een keuze.
Het is maar net hoe je ‘kinderachtig’ wilt interpreteren. Hierbij wordt niet de persoon bedoeld, maar mijn het is mijn mening nav een sterke lume op een horloge.
Jomashop is wat we tegenwoordig “legit” noemen, het zijn wel gewoon de juiste spullen. Zelf geen horloges gekocht maar wel zonnebrillen
Ik weet niet hoe het bij hen gaat, maar ik meen dat er een verschil tussen verpakking kan zijn, en garantie. Wat betreft verpakking, dacht dat je dan bijvoorbeeld een soort standaard merkverpakking kan krijgen ipv de verpakking die echt bij dat specifieke horloge hoort. Het kan ook zijn dat de garantie via hen loopt, maar daar zou ik me met een buiten-EU land überhaupt niet gek druk over maken.
Maar misschien kan @Abbiflap hier meer over zeggen??