Jawel, prima prijs-kwaliteit en zwitserse historie. Zeker mooie modellen!
Da’s precies wat ik bedoelde!
Oef, ik zie net dat dir horloge een sterke lume heeft? Vind dat altijd een beetje kinderachtig op een horloge
Onder de 1000 euro heeft Hamilton ook fraaie modellen.
De Seiko SPB363J1 heeft geen Lume, maar als je Lume niks vind dan zou ik weg blijven bij de duikhorloges en al helemaal bij de Seiko duikhorloges. Die hebben namelijk de beste Lume
Met de Gentleman kan je echt niet mis hoor.
Je bent bezig met een leuke zoektocht en het is goed mogelijk dat je uiteindelijke keuze niet voor altijd blijft. Voorkeuren ontwikkelen zich en juist door veel te proberen leer je wat voor jou werkt. Scheelt dat horloges over het algemeen redelijk hun waarde houden en je er meestal best wat voor terugkrijgt met verkoop.
Als de Gentleman nu op je lijstje staat, zou ik die lekker proberen. En mocht je een goede jonggebruikte kunnen vinden is het nog beter.
Weet je dat zeker?
Dat zijn ook niet mijn type horloges hahah
Budget ietsje oprekken en een rolex kopen (ja, daar is ie dan!)
On a serious note: bij een juwelier kijken waar ze merken voeren die je aanspreken is zeker de moeite waard. Een plaatje is een plaatje, ga eens kijken hoe het draagt, aanvoelt en er in het licht uit ziet. Veel plezier!
De Certina DS-1 Chronometer is mijn favoriet denk ik (heb ik helaas niet meer).
De Certina DS-1 en de Seiko Cocktail liggen vrij dicht bij elkaar, maar de Certina is in mijn ogen verfijnder. Beide zijn bandenslets!
De Seiko MM200 is een goede alrounder, maar een flinke jongen aan de pols.
In het blauwe gedeelte is vast wel wat te vinden…
En je hebt al heel wat mooie suggesties gehad, persoonlijk zou ik voor een andere Seiko gaan, zoals de SPB167J1, (of SARX077) maar ik ben zelf bevooroordeeld en kijk alleen naar horloges met blauwe dials op dit moment…
Veel plezier met de zoektocht!
Ja zeg, kijk hoe mooi! Stop maar met zoeken…
Overigens onder de 700,- op de mat vanuit Japan schat ik…
Uit de Swatch groep zijn de Mido’s ook leuk. Zoals de Commander ii Powermatic 80.
Rond de 800 denk ik, maar in elk geval onder de 1000 retail hier lokaal.
Ik reken nog conservatief. Bij aanbieder Miyaran* op Chrono €503, +€30 verzending is zeg €530. Ik reken doorgaans bij buitenlandse aankopen +25%, dus dan kom je ergens rond de €660 uit. Rond het af op €700 en misschien houd je wat over voor een leuk bandje
(*misschien vergis ik me, maar dacht dat deze aanbieder meermaals is gebruikt door HF’ers)
Dank voor de tip
Oooh deze had ik niet verwacht
Ik ging er automatisch vanuit dat deze type presages geen lume hadden whoopsie
Ik heb een Certina DS-1 big date groen in het blauwe gedeelte te koop staan.