Hulp nodig! Keuze horloge rond €1000,-

Deze is ook het overwegen waard…

Nivada super antarctic.

5 likes

Misschien ook nog interessant.

kwam het merk bij toeval net tegen en moest aan je denken.

nivadagrenchenofficial

Om de keuze wat uit te breiden gooi ik deze twee modellen op. Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het zoeken naar een horloge van maximaal (ongeveer) duizend euro. Uiteindelijk ben ik voor de solar Seiko chronograaf gegaan, maar bovenstaande vind ik ook erg leuk.

3 likes

Je zou moeten accepteren dat de levensduur misschien minder is dan een “kale” kast, maar het is eenzelfde coating als wat vaak op goudkleurige horloges zit. Dat wordt veel meer gebruikt dan zwarte coatings, alleen zal bij een goudkleur een kale plek minder snel opvallen. Als je het mooi vind zou ik het om de duurzaamheid niet laten. Sterker nog, ik ben benieuwd of je het zwart niet eerder zat bent dan dat die coating doorslijt.

Bedoel je dat die Sharp Edge teveel op die cocktail lijkt?? Heus niet hoor. Sowieso zijn het afwijkende stijlen, meer klassiek voor die cocktail, en die Sharp Edge staat toch ook nét ff een niveautje hoger?

Dit :point_up_2:t4:

Mocht ik nu 1000 euro voor een horloge willen uitgeven dan koos ik zonder meer voor deze COSC gecertificeerde Serica van slechts 10mm dik.

Echt geschikt voor alle gelegenheden.

4 likes

Heb er gemengde ervaringen mee. Een klein jaar geleden een Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium besteld; die stond bij aankomst stil in de doos en wilde ook na een paar keer opwinden niet of maar heel kort lopen. Rechtstreeks teruggestuurd dus.
Een maand later een Mido Commander Chronometer met hetzelfde uurwerk gekocht en nooit problemen mee gehad. Loopt als een zonnetje.

Zeker, ben ik helemaal met je eens maar als je het vergelijkt met de zwarte Seiko is die echt wat anders.

Gaaf, deze is ook echt mooi! Je maakt het niet makkelijker. Ik had de keuze bijnaaa tot 2 beperkt de seiko en tissot met zwarte plaat, maar nu ik de Sarx035 zie wordt de keus nog lastiger

1 like

Ja, die kwam ik gister ook nog tegen maar werd er niet echt warm van.

1 like

033 is ook mooi, maar de zwarte wijzer plaar van de 035 mooier, maar ze zijn beide nergens meer te bestellen zie ik.

1 like

Mijn beef met deze Tissot is de bracelet. Die past of die past niet. Met het ontbreken micro-adjust is het dan een beetje 50/50 of ie gaat passen of niet. De half links zijn onhandig genoeg precies dat, de helft van een normale link, waardoor je met twee half links geen extra flexibiliteit bereikt.

Als je dan zo’n prinses op de erwt bent als ik is het heel moeilijk om de perfecte fit te bereiken.

Enter de 055: “one SARX to rule them all” :stuck_out_tongue:

Deze SARX lijn is lang uit het assortiment. De Sharp Edges hebben in Japan trouwens SARX als modelcode, ik neem aan dat het daarmee de opvolgers zijn.

Edit: zonder die SARX055 had ik waarschijnlijk al een Sharp Edge gehad. Pracht van een horloge, met name de wijzerplaten, maar die SARX is als geheel mooier :man_shrugging:

3 likes

Mijn emaille limited Presage heeft in Japan ook een SARX aanduiding. SARX, SARW, SDGM waren mooie series.

Dus je zit me lekker te maken met iets dat uit collectie is :wink:

Seiko is zeker tof! Mijn favoriete Seiko is nog steeds de SPB143J1.

Als je ook nog wat andere merken wilt bekijken:

Nomos en Squale zijn al genoemd en blijven mooie merken.

Een Doxa Sub200 kan ik ook wel waarderen. Te verkrijgen in zwart en allerlei andere kleuren, maar een Doxa hoort eigenlijk oranje te zijn :wink:

Ik niet alles gelezen, maar ik geloof dat Baltic nog niet genoemd is? Die maken ook mooi spul, zeker de super compressor in het blauw vind ik heel fraai:

1 like

Hoho, ik ben niet begonnen!! :stuck_out_tongue:

Ik heb geen idee wanneer ze precies uitgelopen zijn. Op de tweedehands markt zal je vast wat kunnen vinden, maar of dat is wat je wil, is a different cookie.

Nee ze zijn discontinued. Ik denk dat men bij Seiko dacht: “waarom zouden mensen een GS kopen als we voor €700 al zo veel waarde leveren? Laten we daar maar mee stoppen”.

Als dat zo is dan ben ik het met ze eens.

1 like

Ik hoor weinig over de Certina. Geen fans hier?

Nee, liever nieuw inderdaad

1 like