Hulp nodig! Keuze horloge rond €1000,-

Ja erg mooi! Heeft ook veel weg van de Seiko

1 like

Of mss is de Tissot Chemin des Tourelles wat voor je, ook iets voordeliger dan de Gentleman.

8 likes

De case is wat groter zeker?

42 mm, in andere uitvoeringen in kleinere maten verkrijgbaar.

1 like

Voor dat budget ook even een kijkje nemen bij Christopher Ward…

2 likes

Je, kwam net ook al voorbij. Toch minder mooi vind ik.

Voor mij oninteressant. Alle vol-zwarte horloges zijn per definitie gediskwalificeerd, naar mijn smaak. Of ze beschadigen? Tja, dat zou een voordeel zijn, want dan worden ze minder zwart.

Tissot: geen fan van de powermatic 80.
Longines Conquest quartz: Nare grote cijfers op de wijzerplaat.
Certina DS1: Datum staat te ver naar binnen, een euvel binnen Swatch groep, die zou 38mm moeten zijn.
Seiko: Zwart.

Mijn tip: Pak een normale Sharp Edge.

Evengoed is er voor 1000 pietermannen veel te vinden. De nieuwe Baltic cocktail watches, spullen van Archimede, de nieuwe field watches van Studio Underd0g, sloten aan horloges van Christopher Ward, en ga zo maar door.

6 likes

Vroeg of laat krijg je er bij veel dragen krasjes of butsjes in door onoplettendheid waardoor je door het zwart heen kijkt op het metaal. Hier moet je wel tegen kunnen.
Toch is het wel een erg goede en slijtvaste coating.
Ben je er echt zuinig op blijft het jarenlang mooi.
Prachtig horloge trouwens.

2 likes

The Voice Of Reason. Precies dit dus.

4 likes

Typisch Seiko met een misaligned chapter ring

2 likes

De Tissot Gentleman is wel heel fraai en vind ik de beste keuze van de door jou genoemde horloges.

Die van mij bevalt me erg goed:

6 likes

Waarom niet?

Dat zie je aan de foto? Of een probleem met dit type?

Die Seiko zit er netjes uit inderdaad mooie dail ook.
Vraag me alleen altijd af hoe goed de zwarte coating is en hoelang die dus die kleur behoud.

Ik dacht nog aan
Baume & Mercier Clifton (heb je zowel in zwart als in metaal)
En zou anders nog even bij Tourby watches kijken. (kan je zelf je eigen horloges customize.) Zit rond de 1.000,- tot 2.000

Lawless 40 # Lawless Reduced Black 37 # Lawless 45, Nu met 40% korting wel 45mm en meer sport

En anders NOMOS preowned kom je met wat onderhandelen zelf nog wel onder de 950,- uit.

Go ahead and google.

Dit is op de foto al te zien maar in de etalage een hoop Seiko gezien met afwijkende ringen/bezels

1 like

Vroeg naar je mening niet naar Google maar ik, en welk specifiek powermatic uurwerk hebben we het dan over?

Ik wil niet zeuren, maar die “foto” waar @FatAndFurious dat aan claimt te zien is een computer gegenereerde fabrieks render.

Ik heb twee sharp edges gehad, geen van tweeën met alignment problemen. Wel een SKX ooit. Soit.

Iets met slakken en zout.

2 likes

Een zo goed als nieuwe Hydroconquest met keramische bezel van 41mm moet je wel kunnen vinden voor 1000 euro.

Top horloge

1 like
1 like