@anon51387141EV weet dat wel
Hier ben ik het mee eens. Doet uw voordeel met de vele excellente microbrands voor dergelijk bedrag en men zou nog weleens versteld kunnen staan van wat mogelijk is.
Mooi!
Isotope is ook cool
En;
Waarom heeft nog niemand Squale genoemd? Dat is voor mij dé keuze in deze prijsklasse. Een mooi onafhankelijk merk, met een rijke historie, super degelijk, zeer comfortabel en ook nog prettig om naar te kijken.
Vooral de 1521 is een geweldig horloge!
Te koop bij onze ‘huisdealer’
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl
Ik snap wat je bedoeld bij de Longines Conquest en de Certina. De andere merken ga ik zeker even bekijken. Bedankt
Mijn gevoel gaat toch naar een nieuwe uit
Daarom twijfel ik over de Seiko inderdaad.
Baume & Mercier had ik ook gezien, maar net iets boven budget. Zijn zeker mooie horloges!!
Ik vind de diver modellen minder mooi
Hè jammer haha!
Squale, wat @TagEd hier noemt, is natuurlijk een bonkerige duiker als je de 1521 neemt. Als je daarentegen de wat minder tooly Super Squale in 38mm op een BoR of leertje neemt, dan wordt het al heel wat anders:
38mm, mooi van maat, en niet overdreven tool-achtig.
De Baltic Hermetique is voor mij ook zo’n fijne release.
Die zit op 675,- inclusief verschepen, als ik het wel heb, en is met 37x10mm ook nog eens prachtig van maat. Een prachtige daily driver, en al een stuk minder tool.
Mocht waterdichtheid niet je ding zijn, ze hebben bijvoorbeeld ook deze cocktail-watch uitgebracht met alle art deco trappings die je maar kunt verzinnen.
Ook geweldig, qua merk, is Archimede. Soms zou ik willen dat ze deze ontwerpen in een 37-38 mm kast stopten, maar het is mooi gemaakt Duits spul. Hier uit de 1950 serie:
Ik heb zelf de pilot 39, maar ook de Outdoor Protect is een erg fijn horloge. Met 39mm compact, geharde kast, geen scherpe randen of uitstekende zaken, dit is een tooly dagelijks horloge voor rond je budget:
Je moet de seventies-vibe met shrouded lugs kunnen hebben, maar ik vind deze dingen super en erg comfortabel.
Voor je budget kun je ook nog bij Stowa gaan shoppen. Hier bijvoorbeeld een klassieke deckwatch-look voor zo’n 900 Euro:
En, als we toch de micro-brands in duiken:
De nieuwe Traska Venturer is erg tof, die Miyota GMT. Super coole horloges.
Waarom niet gewoon de gunmetal kast gepakt? Die is ook met DiaShield gecoat. Seiko’s Diashield is overigens een prima coating, ook de zwarte. Dat zit kwalitatief erg goed in elkaar.
Maar ik heb het zelfs voor mekaar gekregen om een Citizen Duratect Alpha coating te bekrassen, en dan is dat op een stalen kast niet zichtbaar, terwijl het op zwart wel zo is.
Er is één horloge geweest wat ik in zwart overwogen heb, maar dat is omdat ze de bevels gewoon in blank staal hadden gepolijst, dat was zo funky:
De Baltic dual-crown PVD black. Maar dat is dan ook een type horloge waarbij zo’n coating kan en hoort, in mijn optiek.
Gek genoeg is de belangrijkste tip volgens mij nog niet langs gekomen; ga vooral zelf passen bij een juwelier. Wat op foto gaaf lijkt kan in het echt tegenvallen en andersom. Hoe het voelt om de pols, formaat, etc. Veel plezier met de zoektocht!
O ja; quartz of automaat, daar is veel over te zeggen. Hier op het forum is het vooral mechanisch dat de handen op elkaar krijgt. Je kan ook gaan voor een high precicion / accuracy quartz / chronometer. Dan heb je in iedergeval iets dat het ‘gewone’ overstijgt.
Succes!
Waarom twijfel je precies? Is het de zwarte coating? Ze zijn er ook in gewoon staal…
Hoort? De legend diver van Longines is gewoon van staal toch? Ook prachtig. Alleen niet binnen budget. Hebben ze die van Baltic niet in gewoon staal?
Seiko is toch echt mooier qua looks dan bovenstaande horloges, maar dat is smaak
Ik draag nu dagelijks deze. Dan lijkt het wel weer veel op elkaar.
Ik vind zwart een mooie chique uitstraling hebben, maar ik twijfel ondat het een coating is. Hoelang blijft mooi zwart, zwart
Het horloge was lastig te vinden, maar ik heb een juwelier in Volendam gevonden die het horloge op voorrraad heeft. Daar ga ik volgende week even kijken
Kijk dat wist ik dan weer niet dat dit een render is maar neemt niet weg dat het scheef is Zit simpelweg een beetje op t spectrum en heb een oog voor willekeurig detail.