Hulp nodig met caliber identificatie

Hallo allen,

laatst kocht ik een vintage mobile uurwerk op marktplaats. Ik ben begonnen met het servicen van het werkje maar heb geen flauw idee om welk caliber het gaat.
Mag ik jullie hulp inroepen?

Lastige. Heb je scherpe foto’s van het binnenwerk, met en zonder balans? Die hierboven zijn erg wazig, onmogelijk om er merktekens op te herkennen.

Echt scherp krijg ik ze niet. Ik moet dringend es investeren in een andere smartphone of fototoestel.

Het enige merkteken dat ik er op terug vind is 19 onder de balans!

Veel beter zo al. Speciale opbouw, nog niet eerder gezien.

Die zie ik niet staan :sweat_smile: Is het een merkteken of een krabbel van een vorige hersteller?

Heb je een foto van de andere kant (en specifiek de tiretteveer) ? De boeken van oa Flume klasseren binnenwerken op basis van aantal schroefgaten daarin, kan ik wel eens kijken.

Mss ben je hiermee meer?
De vorige die het uurwerk smeerde was niet zuinig op vet alleszins

Niemand?

@Lexaf zou jij even kunnen helpen ?

1 like

Blijkbaar heb je dit merk ook in het vierkant:

Maar daar word niet wijzer van.

Met zo een grote plaat…is dit niet een duits uurwerk?

Zou ik wel willen, maar ben momenteel even een paar dagen niet thuis. Dus heb geen gegevens bij de hand.

1 like

De doorsnee zou ook handig zijn om te weten.

Doorsnede is 24 mm

1 like

Sorry voor de vertraging. Net Flume K1, K2 en K3 doorgeneusd en niks gevonden dat er zelfs maar op lijkt. Heel vreemd. :thinking:

heb me ook al suf gezocht maar niets gevonden.

Het ergerlijke is dat dat setting mechanisme me heel erg bekend voorkomt, ik weet zeker dat ik het al eerder gezien heb bij een van de slopers hier. Maar het probleem is dat ik een enorme berg slopers liggen heb, en er is redelijk wat verloop dus kans is realistisch dat die ene er intussen al niet meer is. Als het überhaupt al iets gerelateerd was. :neutral_face:

1 like

Dat heb ik ook, pas geleden nog die drie wieltjes in mijn handen gehad… Kan het een Yema zijn?

Ik heb ook nog geen gelijkende kunnen vinden. Het geheel komt me nogal EB-achtig over met die ouderwetse wip voor de tijdverzet. Alleen maakten die vooral penankers, en dat is dit niet.

Zoiets, maar dan anders:

1 like

Op hf zelf wordt Mobile enkele malen genoemd, eenmaal een rechthoekige in een lotje met vintage horloges in 2018, eenmaal als ergens gespot en eenmaal in een merken opsomming met als plaats van vestiging Chaux-de-fonds. Wellicht helpt dat? Ik meen zelf ook nog een wijzerplaatje te hebben, het werkje komt me ook bekend voor maar -nog- niets over het caliber. Even volhouden :male_detective:

1 like

Hij loopt weer. Ik ben er nog steeds niet achter welk caliber het betreft maar soit;
face up als face dawn geeft hij deze waarden. De BE is veel te hoog maar gezien het een vaste stud is en ik echt nog geen kaas gegeten heb van het deomonteren en monteren van volledige balansen laat ik het maar zo.
Wat is het effect eigenlijk van zo’n hoge BE?

Ik denk een Otero cal. 28 te herkennen? @domega @wbcoupe @LVA ?

7 likes