Hulp nodig met Vintage Universal Genève

Hallo,

Ik ben nieuw in de wereld van vintage horloges en kan nog niet goed inschatten of deze horloge de moeite waard is.

Cal. 265
Handmatig opdraaien
15 jewels
18000 bph,
38 u Energiereserve
Heeft onderhoud gehad.
De vraagprijs is 400€. Is deze horloge dit waard?
Any tips ?
Thanks

2 likes

Nog een aantal extra foto’s

Hij is behoorlijk gepolijst maar verder optisch netjes. Houd er rekening mee dat het uurwerk enige slijtage vertoont (roest? in ieder geval een soort bruinzwarte aanslag) dus dat kan bij defecten in de papieren lopen.

Wijzerplaat is niet geweldig en de kroon is niet origineel, dat zou mij er al van weerhouden om er zoveel geld voor te betalen.

Lijkt mij erg duur, zo veel kosten ongecompliceerde en niet puntgave uurwerken van UG niet in het algemeen hoor, de helft lijkt mij realistischer.

Niet lelijk, maar ik zou gezien de conditie van de wijzerplaat ook wat van de prijs proberen af te praten, mocht je aanschaf overwegen.
Het is trouwens dit horloge en niet deze horloge. :yum:

In Nederland wel maar in België vaak niet. :cry:

Is dat per regio van Vlaanderen dan ook nog verschillend?

Geen idee. Het is me gewoon opgevallen, dat ik dat vaak bij de Belgische vrienden hier lees.
En in Nederland bij sommige mensen met migratieachtergrond.

2 likes

Ik vind de prijs nog best meevallen hoor, dat wordt blind betaald voor een Omega of Longines van vergelijkbare kwaliteit.

Vind het zelf ook een tikje te, maar om nu over extreem duur te praten…

UG is algemeen nog steeds wat ondergewaardeerd imo.

1 like

Vind hem ook niet onaardig.

De lugs zijn voor mij een dealbreaker. Eeuwig zonde want het patina vind ik juist heel charmant!

Gezien "adoratie " van bepaalde publiek voor de erfgoed van 2ww oorlog en de ik denk, dat de verwijzing naar de SS en 2ww de prijs geeft gepeperd :ghost:. https://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/vintage-ss-universal-genève-herenhorloge-70660413.html