Hulp nodig! Opzoek naar een horloge

Beste lezers! Ik ben al tijden opzoek naar een horloge maar tot nu toe nog geen succes. Verschillende horloge handelaren al gemaild en ook deze hebben mij nog niet kunnen vertellen waar ik naar zoek. Ik ben op zoek naar dit horloge wat eigendom is van Mike ness. Ik heb geen duidelijkere foto’s. Ik hoor erg graag alle tips die image

jullie hebben.

1 like

Oeh, lijkt op een oud officiers horloge uit de tijd van de tweede Wereldoorlog. Succes met de zoektocht.

3 likes

Heb je Mike zelf al eens een mailtje gestuurd? Niet geschoten is mis
Misschien is het een klokje uit de familie (war trophy van pa?)

Ja heb ik geprobeerd… nog geen antwoord is al bijna 2 weken geleden.

Wat maakt dit horloge zo bijzonder voor je?

Mijn vriend is al jaren verliefd op dit horloge als hij het bij optredens, interviews etc om heeft en hij heeft de hoop verloren het ooit te vinden dus ik doe nog een laatste poging.

2 likes

Succes! :muscle:

1 like

Het lijkt wel een Omega 30T2…

Als deze maar dan met een black dial.

1 like

IMG_0706daar kwam ik ook op uit. Alleen is dat hem toch niet…

Dan is het waarschijnlijk een Rus, dit zijn de enige die ik ken met dergelijke wijzers…
Overigens kan het best hoor, er bestaan zoveel verschillende dials voor de 30T2 en misschien is hij wel opnieuw opgemaakt omdat de verf van zwarte dials vaak erg slecht was…

1 like

Dank voor je antwoord. Heb je misschien een foto van een dergelijk horloge?

Heb al even gekeken maar die wijzers zijn toch heel anders… Raketa

1 like

Er schoot me nog wat te binnen, heb zelf ook nog iets met dergelijke wijzers liggen…
Dat krijg je als je overal van die ouwe meuk hebt liggen, hahaha :wink:

Ik houd het toch op een Omega 30T2 :wink:

2 likes

Dank!! Ik denk het ook, maar volgens mijn vriend zijn de stukjes waarmee de klok aan de band vast zit (sorry ben geen kenner en ken de namen niet) anders…

Graag gedaan! Je hebt zoveel verschillende modellen 30T2 gehad dat het imho gewoon kan. Er een vinden zoals je laat zien zal zo goed als onmogelijk zijn. Dit type Omega is erg populair geworden de laatste jaren, een originele in goede conditie kost echt veel vind ik…
Ik wist niet dat Mike in de vintage handel zat maar hij heeft binnenkort sale dus je zou ff kunnen langsgaan :rofl:

1 like

:rofl::rofl::rofl:

heel andere lug vorm,

Ik moest bij het zien van de eerste foto gelijk aan dit horloge denken:
http://www.fototime.com/ftweb/bin/ft.dll/picture?PictId={EE905F8D-97BA-411A-B384-68CB6F962E46}&size=ORIG

1 like

Het urenwijzertje met bal is mijns inziens niet zo bijzonder - zeker niet alleen Omega of Russisch. Even een trendje geweest vermoed ik want er zijn er echt meer. Die van Mike lijkt me overigens geen echte cirkel te bezitten, maar meer eentje met uitloper naar de punt, ik dacht dat Swatch al eens zoiets had. En ja dan denk ik weer stiekem aan een retro model…
Het oude Titus maakte in elk geval meerdere horloges met soortgelijke uurwijzer - Deze vond ik nog ergens, urenwijzer & lugvorm kloppen aardig, maar heeft dan weer wel een grote secondewijzer.

2 likes

Daar had ik niet naar gekeken, was alleen bezig met de wijzervorm :wink:
Maar zoals ik al zei, de 30T2 is in alle soorten en maten gefabriceerd…
Natuurlijk kan het ook iets anders zijn maar die zijn mij niet bekend… :roll_eyes:

1 like