Hulp nodig Thesis Horloges en Marketing

beste mede horloge gekken!

Ik ben momenteel mijn master in Marketing aan het afronden in Madrid en ben bezig met mijn Thesis over Breitling.

Ik onderzoek wat breitling als merk inhoudt, communiceert, hoe het zichzelf positioneert en wat de perceptie van de target consument is mbt tot het merk Breitling.

Zouden jullie mij kunnen helpen door de vragenlijst (kost minder dan 5 minuten van uw tijd) in te vullen? Ik weet zeker dat de target consument hier rond hangt :wink:

Dit is de link: http://www.thesistools.com/web/?id=352782

Ik hoop dat jullie de vragenlijst in willen vullen!

Gr. Mark

done

top & thanks!!

Done. Succes met je studie :slight_smile:

Ingevuld.

Echter hierbij wel een aantal aanmerkingen. Als dit gebruikt gaat worden voor een masterthesis, lijkt me dat je daar nog wel wat aandacht aan mag besteden:

• Een en ander is wel erg sturend opgezet. Afgezien van het feit dat je hier al aankondigt dat het om Breitling gaat, geeft vraag 9 het ntwoord op vraag 7 meteen al weg.

• Ik mis vaak de optie ‘geen van dezen’ of iets dergelijks. De spreuk bij vraag 8 zegt me niks, maar toch moet ik een merk uitkiezen. Omdat het over Breitling gaat, dan maar Breitling ingevuld.

Beetje gebrekkige vraagstelling. ‘Do you use a watch’ - ik draag er vaak wel één. Of bedoel je dat ik er op kijk? Of de chrono gebruik?
‘When you think of watch manufacturers, which brand(s) come to mind?’ - bedoel je het eerste horlogemerk dat in me opkomt? Ik ken het hele lijstje. Sowieso is het begrip ‘manufacturers’ al niet heel duidelijk in de horlogewereld. Vele merken in je lijstje maken namelijk de uurwerken niet zelf. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens naar:

. Breitling maakt sinds een jaar of wat voor het eerst een eigen uurwerk. Niet bepaald ongelooflijk, gezien het een trend is op het moment voor ‘low-high end’ merken om zelf een uurwerk te maken.
Ook is het niet erg onverwacht dat het logo van Breitling is, aangezien er verder geen merken met een B in de lijst staan. Zet er dan tenminste Bremont, Breguet, Bulova, Bulgari, Baume et Mercier, Bell & Ross en Blancpain bij om het wat spannend te maken.
En ook een optie ‘Anders’ was bij sommige vragen wel passend geweest.

Je kan net zo goed de hele introductie overslaan, aangezien het sturend is.

Ingevuld!

Ingevuld
 Veel succes!

groet
Mark

Ingevuld, beste vragenlijst die ik hier ooit voorbij zag komen.

Succes

Klaar! Succes!

Ook gedaan en succes.

Ingevuld! Maar ook wel eens met de eerder genoemde kritieken, al moet ik zeggen dat ik tot nog toe geen enkele vragenlijst op het forum voorbij heb zien komen die ik echt van een wetenschappelijk hoog niveau vind. En dan is de “wetenschap” waar ik mijn standaarden op baseer nog wel bedrijfskunde, en zo wetenschappelijk was dat niet :smiley: Deze vragenlijst behoort dan echter wel tot de beste vragenlijsten die ik gezien heb hier :wink:

Maar hoe dan ook, inhoudelijk nog een toevoeging, ik zou de vraag “The quality of the watch and box is of very high standards” aanpassen. Dit zijn 2 vragen. Mijn Breitling vind ik wel van hoge kwaliteit, de box vind ik maar een treurig geval.

Ingevuld!

Ingevuld.

Over de positionering van de verschillende merken staan in bijgevoegd document met name twee interessante grafieken/tabellen.
In het begin de positionering zoals gepercipieerd door de markt en in één van de appendices een tabel met de positionering zoals de horloge-industrie haar merken positioneert. Als je de bron kunt vinden, kun je misschien nog aan meer recente onderzoeksresultaten komen.
In ieder geval veel succes.

http://www.hec.unil.ch/cms_irm/gautschi.pdf

Gr.
Han

Ook ingevuld en succes met je studie.

ingevuld.

Ingevuld. Succes verder!

Ingevuld! Succes!

Klaar alweer. Succes!

Matige vragenlijst imho. Eerst algemeen en daarna nogal op Breitling gericht.

Daarnaast heb ik geen interesse in verdere uitslagen en zonder achterlating van e-mail kan ik het onderzoek niet afsluiten. Klikken op “no” leverde geen verandering op. Zal wel aan mij liggen maar dit bevordert de respons niet echt.