Hulp nodig uitzoeken kadohorloge

Zoals de titel aan geeft heb ik jullie hulp nodig.

Ik wil mijn broer een horloge geven, maar hij heeft niets met horloges, heeft er zelfs nooit 1 om
Toch vind ik voor hem een horloge de beste uitvinding ooit gedaan, ik heb niet t idee dat t jong ooit ergens op tijd is gearriveerd, zelfs op zn eigen huwelijk stond de trouwambtenaar te wachten.
Ergens heeft hij in een la een festina quatrz dingetje liggen.maar dat is er al jaren niet uitgeweest

Als ik ga zoeken moet ik natuurlijk niet gaan kijken naar wat ik zelf zou willen of heb maar wat voor hem goed is.

als ik zijn smaak een beetje kan moet het een beetje stijl hebben maar wel casual, dus geen dresser
maar ook geen duiker (te opvallend en ik ben er zelf ook niet gek op, als hij er geen gebruik van maakt claim ik m wel terug , ben wel goed maar niet gek he)

er zijn bergen horlogemerken die iets leveren in de prijsklasse (100-150 euro)
alle horloges van kledingmerken vallen voor mij ook af,
merk maakt me opzicht niet echt veel uit, prijs kwaliteit moet kloppen.

dus wat ik zoek is een sportief/casual horloge
38 tot 41mm diameter
voorkeur voor n automaat
prijsklasse 100-150, 2e hands in goede staat is geen probleem
fatsoenlijk bandje (evt los te kopen) geen tuinslangenleer of spanband .

Misschien wil ik teveel en zal ik wat eisen moeten laten vallen.
Als ik het goed begrijp is een 7S26 een redelijk goed binnenwerk voor een goedkope automaat.

Hoe staan jullie tegen over een Seiko SNK809k2 ? of is er een beter alternatief ?

Ik vond de SNK809 persoonlijk wel tegenvallen. Voor een flieger vond ik hem te klein.

Ik ben best te spreken over het horloge dat ik nu om heb. Door dit horloge ben ik positief verrast. Het is geen automaat maar een mecha quartz chronograaf. Dit is een SSB007. :slight_smile:

1 like

De SNZG13 is wat groter ( 42mm ) dan de SNK809 en heeft met
10ATM een betere waterdichtheid.
Je kunt er ook veel verschillende bandjes op zetten en echte banden swapper :+1:

Hier is mijn exemplaar op een nato strap:

of op het originele staal:

Ik vind het een hele fijne fieldwatch :+1:
Is te koop bij Monsterwatches.nl

1 like

Voor iemand die nooit een horloge draagt, en er niets mee heeft, vind ik een smartwatch nog het best. Die kan ook nog wat extra praktische dingen.

2 likes

Precies! Gedrag in het verleden voorspelt gedrag in de toekomst. Ik geloof nooit dat hij na dit gulle gebaar ineens wel een horloge gaat dragen …

zal ik wel een uitzondering zijn: “vroeger” op de middelbare school. was het eerste wat ik deed als ik in de banken zat: horloge af en in het etui…

en nu? :astonished:

:slight_smile:

Ben ik ook bang voor. Eén swatch misschien? Zijn wel apart maar niet duur. En niet perse iets voor een horloge liefhebber.

I second that motion! Ik heb zelf de blauwe, de SNZG11, foto’s van internet:

Het is geen duiker, maar een field / flieger achtige vorm, voor 150 Euro te vinden op Amazon, 100m WR, niet kapot te krijgen. Rob is inderdaad ook een goeie optie als je wat geduld hebt.

2 likes

1 like

Swatch zou evt kunnen, zijn reactie weet ik dan al : "die swats die ben ge-ijk"
de snzg is idd mooier dan de snk809, die komt alvast op de shortlist.

Of hij m gaat dragen is zeker een klein punt van twijfel, ik denk t wel en anders weet ik zeker dat hij m wel een keer terug geeft

Dit klinkt alsof je het verschil kent tussen mechanisch en quartz. Hoe denk je dat je broer daar in staat? Heeft hij iets met mechanica en/of nostalgie iha? Zo nee, dan is quartz de geen gezeur optie. Als je mechanisch even weglegt stoptie met lopen.

Hoe oud is je broer? Hoe is hij gebouwd (tenger-gemiddeld-fors-zwaar)? Wat is zijn kledingstijl in een zin? En lifestyle? (sport, kroegentochten, watersport)

deze is dan wat duurder maar dan heb je wel radio en solar / verlichte display
en 100m WR

en je krijgt er nog Belgische bonbons bij cadeau

1 like

Goed punt…

De absolute casual no-nonsense echte horloges die de komende 20 jaar onophoudelijk blijven lopen zijn natuurlijk Citizen Eco-Drives. :slight_smile:

Zoiets, bijvoorbeeld: BM8470-11EE, 100m WR, gaat nooit ophouden. 124 Euro op Amazon, 119 Euro op Horloge,nl. Hoppa!

Weliswaar 42mm, maar wel maar 11mm dun en met gebogen lugs.

Misschien ook belangrijk te bedenken waarom hij de festina niet nog draagt. Een van mijn eerste horloges (gekregen) vond ik te dik en te lomp om mijn pols ogen. Toch een tijdje gedragen en daarna jaaaren niet.
Het helpt de verrassing om zeep maar komt het draagplezier ten goede als je misschien gewoon samen lekker gaat passen.

1 like

Dat is een ontwikkelingsproces van 70jaar geweest… niet te vergelijken :wink:

1 like

heb ik je de indruk gegeven dat ik al ZO oud ben? :astonished:

2 likes

Nee absoluut niet! Ik plaag graag :wink:

2 likes

Echt iets met mechanica heeft hij niet, nostaliga zeker wel, dat een mechanisch stopt met lopen klopt
maar als je hem weer pakt loopt hij vrij vlug weer, zie ik niet als een probleem.

Hij is 37, 4 jaar geleden was hij zeer tenger, gemiddeld heeft hij ondertussen overgeslagen.
kleding stijl : spijkerbroek, overhemd en lederen schoenen,
lifestyle, veel werken,sport blijft tegenwoordig beperkt tot kijken.
Vandaar dat ik meer bij een fliegeragitige uit kwam

Er zijn denk ik 2 redenen dat hij die niet meer omdoet, 1 hij is eerder te klein dan te groot. 2 hij heeft m gekocht toen hij nog klein en naĂŻef was en fan van richard virenque en voor festina reed. Nu is hij groot en geen fan

Misschien nu een F1 gerelateerde klok?
keus genoeg.