Momenteel ben ik rond aan het zoeken naar een zakhorloge waarvan ik weer een uurwerk ga skeletoneren, bij mijn voor gaande topic had ik een NOS eta6498 gekocht en daar mee aan de slag gegaan. Nu was ik van plan om een oud uurwerk te gebruiken, vandaar een zakhorloge.
Ik kwam het volgende horloge tegen, echter is de informatie bij de advertentie te matig om het caliber op te kunnen zoeken en is de eigenaar te koppig om een fatsoenlijke foto te sturen .
Nu vroeg ik me af of iemand de dial herkent zodat er alsnog achterhaald kan worden wat voor uurwerk er in zit.
Hier twee foto’s
En om vervolgens toch nog aan de titel te voldoen, wat is een realistisch bedrag voor dit horloge?
Ik ben benieuwd!
Je zou ook de koper een berichtje kunnen sturen en zeggen dat je een deal wilt maken, maar dan wel even wat nieuwe fatsoenlijke foto’s wil zien. Als ik zoiets lees als “koper is te koppig om nog een foto te sturen” dan krijg ik al kriebels
Dat is een vrij goedkoop Tavannes penanker uurwerk, soms zijn de zakhorloges te vinden met de naam Mysteria.
Ik vraag me af waarom dat tandwiel los ligt ?
Super hier kan ik wat mee, bij nader inzien laat ik dit zakhorloge dan liggen.
De eigenaar had het er over dat het uurwerk het goed deed, wat me idd sterk
lijkt als het tandwiel wat op de veerton gemonteerd word los rond zwerft in het uurwerk.
Dan lijkt me de prijs van 100 euro wat de eigenaar hier voor vroeg inderdaad veel te veel.
Wellicht ten overvloede: het bovenstaande zakhorloge heeft zo te zien radium lume op de dial die al uit elkaar aan het vallen is dus er zwerft waarschijnlijk een hoop radioactieve zooi door die kast. Hoeft niet zo’n probleem te zijn als je voorzichtig bent, maar let er wel mee op als je zo’n klokje koopt om aan te knutselen.