Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een horloge die aan 2 eisen moet voldoen, alleen weet ik zelf niet veel van horloges af en hoopte ik dat jullie me konden helpen. Graag wil ik een “skeleton” horloge met een stale (RVS) band, En wil het graag rond de €200 houden. Zouden jullie “horlogekenners” mij hier verder kunnen helpen?
Mvg Kevin
Als je voor €200 een volledig of overgroot deel geskeletonneerd (is dat Nederlands?) wilt hebben, neig je naar de Chinese industrie te gaan zoals Thomas Earnshaw (klinkt lekker Chinees) of Stuhrling oid. Op alibaba kan je ze nog voor veel minder vinden.
Beter nog (imo): Oriënt Bambino of Seiko 5. Geen skeleton maar fijn instapmodel qua moderne mechanische horloges. Al te koop vanaf €60 of zo. Kan je gelijk al een collectie opbouwen😂
Zoek eens naar het merk “theorema”, die hebben meerdere mechanische (volgens mij chinese) skelleton horloges van rond jou budget.
Zelf heb ik geen ervaring met het merk, en ben eerlijk gezegd ook niet van plan om daar iets aan te doen. 
Een ‘volledige’ skeleton watch die betaalbaar en betrouwbaar is voor mij wat moeilijk te vinden. Wellicht dat je voldoening kan krijgen uit, zoals hierboven ook gezegd, een Orient. In het bijzondere eentje met een ‘open heart’.
Beetje reclame maken voor mij zelf😊…staat een Orient Star met open heart in de Horlogemarkt…wel doublé en wel iets duurder…maar ja het is wel een Orient Star(betere kwaliteit) en in nieuwstaat en amper meer te krijgen😊
Tsja, dat wordt wel een Chineesje voor die prijs. Fossil, Stuhrling,Invicta (okay, Japans). Verwacht er niet te veel van, zou ik zeggen. Al smoelt het misschien niet onaardig:
De meeste skeletons zijn slecht afleesbaar, dat is wel een dingetje.
Zelf heb ik een Jacques Lemans (Oostenrijks) die al zeker tien jaar lang probleemloos loopt. Op Amazon kan je deze nog scoren (als je mazzel hebt, US store, dus denk ook om de S&H en mogelijk invoerrechten):
Is er ook in staal:
https://www.jacques-lemans.com/shop/en/2382/retro-classic-n-207?c=92
Een wat hoge vraagprijs, maar de biedingen komen al iets meer in de richting.
Voor een ander budget wel een hele gave vintage skeleton naar mijn mening, zag deze gister.
M’n pa had laatst een Rotary skeleton voor het genoemde budget van één of andere aanbiedingssite. Deze had wel een (simpele) miyota aan boord.
Thomas Earnshaw, Michael Kors, Fossil, Constantin Durmont. Let niet teveel op het bandje als het horloge zelf je bevalt, bandjes zijn uitwisselbaar.
Als je voor een chinees merk wilt gaan en toch kwaliteit wilt, kijk dan bij Sea-Gull. Kost wat meer maar dan heb je ook echt wat.
Oriënt is een heel goede optie.
Goed merk. Goede kwaliteit. Voor een redelijke prijs.
Ik weet niet of je nog op zoek bent maar deze staat nu op watch2day.nl voor 159,95

En deze voor 99,95.

Fijn weekend.
Edit : en de eerste is ook op staal beschikbaar.