Ik heb een probleem bij het terugplaatsen van een klikdeksel van een Festina quartz na batterijwissel.
Ik heb eerst geprobeerd gewoon dicht te drukken tot m’n duimen blauw zagen, dan wat vaseline aan de pakking gesmeerd, weer drukken, geen resultaat. Dichting ligt goed voor zover ik zie.
Ik beschik niet over een kastpers, dus met wat HTK-middelen aan het proberen:
Deksel vastgekleefd met tape zodat deze niet kan verdraaien tijdens dichtpersen.
Met een gommetje of een rubbertje op het kastdeksel, en duwen maar, no result. Te zacht materiaal.
Nu nog eens geprobeerd met zo’n plastic voetje tussen het kastdeksel en de hefboom (plank) maar vooralsnog geen resultaat…
Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen?
Ik weet niet of het een merk gebonden probleem is maar ik had laatst ook al een Festina met zo’n moeilijk achterdeksel, uiteindelijk met een glas pers er op kunnen drukken.
Oei, ik dacht dat je dan net meer kans hebt om het glaasje te breken omdat het drukpunt dan minder gespreid is dan omgekeerd. Edit geprobeerd maar ook geen succes doordat ik de hefboom niet nauwkeurig kan plaatsen met die handdoek ertussen.
Niet als je op de kast drukt ipv het glas (en ook even kijken of hij op de deksel ligt of dat de lugs te veel naar onder buigen, dan moet je iets onder het dekse leggen)
Het glas ligt net ietsje hoger dan de kast.
Damn wat een shit zeg. Ben er nu al uren mee bezig. Was een heel moeilijke om open te krijgen ook. Batterijwissel from Hell
Er is nog wel een grove manier om het deksel te sluiten, maar dan moet je met twee personen zijn.
De een drukt het deksel aan een zijde op de kast, de ander knijpt met een waterpomptang aan de andere kant. Ook hier even een houtje aan beide zijden. Dit is me meerdere keren gelukt, toen ik niet in het bezit was van een glazenpers. Een glazenpers doet het altijd.
Je mag ook wel even langskomen. ondanks de Corona.
Dank je voor de tip, maar ben ermee opgehouden.
Is niet mijn horloge en zou het niet willen beschadigen.
Ik denk dat ik het aan mijn horlogemaker zal overlaten.
Misschien toch eens zo een glazenpers aanschaffen in de toekomst.
Ik vrees dat we wat ver uit elkaar wonen (Brugge W-VL) of heb ik het mis?
In wanhoop (vastdrukken lukte van geen kant) heb ik na het verwisselen van een batterijtje een flinke tik met een horlogemaker hamertje gegeven et voila
Is het deksel niet intussen licht krom van het drukken op het middendeel? Altijd op de randen drukken, een krom deksel gaat niet weer terug op de kast.