Hulp of tips gevraagd - Terugplaatsen klikdeksel

Dank je voor de tip, maar ben ermee opgehouden.
Is niet mijn horloge en zou het niet willen beschadigen.
Ik denk dat ik het aan mijn horlogemaker zal overlaten.
Misschien toch eens zo een glazenpers aanschaffen in de toekomst.
Ik vrees dat we wat ver uit elkaar wonen (Brugge W-VL) of heb ik het mis?

In wanhoop (vastdrukken lukte van geen kant) heb ik na het verwisselen van een batterijtje een flinke tik met een horlogemaker hamertje gegeven et voila :sunglasses:

1 like

Ook een keer zoiets gehad. Pakking in het horloge, wetkte niet. Pakking in het deksel, er op staan. En dat hielp.

Weet niet of het verplaatsen van de pakking of mijn 100+ kilo het verschil heeft gemaakt.

Ik zou pakking eerst proberen. :wink:

1 like

Leuk dat ze dit proberen dicht te persen met een glazenpers,maar dit hier op de foto is een schroefdeksel :rofl:

4 likes

Had er ook al opgelet maar foto was waarschijnlijk als voorbeeld bedoeld van een kast/glaspers

U kunt mij alles wijs maken , maar goed gezien!

De afstand van jou naar Inca is 450 km enkele reis…

1 like

Is het deksel niet intussen licht krom van het drukken op het middendeel? Altijd op de randen drukken, een krom deksel gaat niet weer terug op de kast.

:joy::upside_down_face::rofl:
Toch mooi dat @Inca dit aanbiedt :+1:

2 likes

Het is een heel stevig dekseltje van een kleine diameter, machined. Gefreesd uit RVS, geen geperst blik. Zou me verwonderen als ik dat zou kunnen door manueel te proberen dicht te doen, zelfs met dat stukje hout als hefboom.

Zoals hierboven al aangegeven. Voor een paar tientjes klaar jij deze en volgende Festina klusjes…

2 likes

Stevige klap , de dood of de gladiols :nerd_face:

1 like

Ja, maar dan ie ie wel dicht.

2 likes

Wel, beste johngo,
Probeer het eens op de volgende manier,
Gebruik een pers, neem een drukdeksel die net over het glas past, dus dat die op de bezel rust of eventueel op de lugs.
Neem dan een drukdeksel die een stuk kleiner is dan de achter deksel, ongeveer een kwart of een derde van de diameter van de achterdeksel. Dan de deksel erop persen.
Omdat je een kleine drukdeksel gebruikt, zal de achter deksel door de persdruk de buitenrand enigszins naar buiten vergroten en zal de deksel er zeker zonder problemen opgedrukt worden.
Als je met name een deksel gebruikt die dezelfde diameter heeft als de achter deksel, dan zal de deksel niet een fractie groter worden.

1 like

Nog eens bekeken. Je hebt gelijk, ik heb inderdaad het dekseltje krom gekregen :unamused:
Wijze maar dure les geleerd. Aangezien het mijn horloge niet is maar van een moeder van een collega, en ik ook het achterdeksel beschadigd had met de kastopener maar een nieuw exemplaar besteld, gelukkig op de kop kunnen tikken op Ebay DE.

Bedankt voor de goede uitleg, ik heb helaas het achterdekseltje al naar de filistijnen geholpen.

Dat kan je weer goed krijgen door de kromme deksel met de achterkant op een wat grotere druk deksel te leggen en met een kleine druk deksel aan de binnenkant weer te persen.
Dan zal de deksel zeker weer in de oorspronkelijke vorm terug komen.

1 like

Ik ga een persje bestellen zodat ik dit eens kan proberen op deze, merci voor de tip.

Na het dekseltje ingedrukt te hebben, genre zoiets :worried:

Met behulp van een houtblokje te plaatsen langs de binnenkant en wat hamerwerk…

Persje vandaag al binnengekomen, deze is inderdaad goud waard om moeilijke dekseltjes terug te plaatsen.

Hoera! alles terug in orde. Ik was al de spreekwoordelijke 2dehands/marktplaats advertentie aan het maken om deze aan te bieden voor een prijsje daar ik toch een nieuwe aangeschaft heb als coulance naar mijn collega toe… Alles ok tot ik de datum en het uur wou goedzetten. Datum geen probleem, maar na wat in wijzerzin draaien voel ik ineens weerstand… Ik draai nog wat door en ineens was het gedaan met het uur goedzetten. Kroon draait door. :face_with_symbols_over_mouth:

Oké, no problemo, kast openen met mijn nieuw aangeschaft rommelkastmesje van 7,- :disappointed:

Het zit me echt niet mee met deze…

1 like

Als je eerst een weerstand voelt bij het verdraaien van de wijzers en daarna in ene niks geen weerstand meer en de wijzers draaien door,dan kan je er bijna zeker van zijn dat er iets van een asje of een tandwiel afgebroken is.