Hulp over caseback Reverso Grande Taille.

Zoals men wellicht weet ben ik een beetje op jacht naar een Reverso Grande Taille, omdat die met een breedtemaat van 26mm de totale sweet spot is op mijn pols. Nu zijn er best wel wat van die dingen in omloop, maar ik vraag me toch wat af:

image

Je ziet op Chrono advertenties met twee typen caseback. Enerzijds is daar de bovenste variant, met Reverso bovenaan, dan onderaan JLC en daaronder een serienummer.

Dan zie je de onderste variant, waar bovenaan JLC en Reverso staan, er een logootje in zit van die 1000-uurs test, en dan het serienummer.

Mijn vermoeden is dat horloges van na 2007 de onderste caseback hebben, en horloges van voor 2007 de bovenste.

• Is dit waar?
  • Of is er iets mis met één van beide caseback-patronen?

Ik hoor het graag.

4 likes

Mailje naar client.relations.europe@jaeger-lecoultre.com

Die hebben me ook geholpen toen ik meer info wou over mijn MUT. (Die configuratie bleek vrij kort geproduceerd te zijn)

2 likes

Beide gravures komen inderdaad voor bij de JLC Reverso.

Of het overgangsjaar 2007 is, dat weet ik niet precies

Technisch gezien is er geen groot verschil

1 like

Thanks, niet aan gedacht, maar ik heb ze even een mailtje gestuurd, ook met de vraag of ik nog ergens op moet letten.

Dank voor de bevestiging! Als je nog andere dingen hebt waar ik op moet letten hoor ik het graag.

1 like

Let bij aanschaf altijd op de wijzers, geen roest of beschadigingen.

Zijn geblauwde stalen wijzers en bij lekkage roesten ze gemakkelijk.

Ander punt van aandacht: de verlijming van het glas. Is er een regenboog verkleuring in de sponning zichtbaar dan duid dit op loslaten van de lijm.

7 likes

Dank!

Ik zocht inderdaad al op exemplaren zonder vochtschade of oxidatie rond de randen van de wijzerplaat, en met goede foto’s van de wijzers, maar de regenboog-tip kende ik niet.

De zoektocht gaat vrolijk verder.

1 like