Hulp Seiko pin&collar

Goedemiddag,

Ik heb het geluk gehad om ook een Seiko Save the Ocean te kunnen vemachtigen.
Gisteren heb ik geprobeerd om de band in te korten.
Eindstand, ik ben 2 collars kwijt en de band zit nog niet vast.

Ik heb nu nog 4x een pin en 2x een collar. De combinatie van slechte ogen en dikke vingers is geen goede combi.

Mijn vraag, weet iemand een winkel in de buurt van Barendrecht die bekend is met dit systeem of is er misschien een mede forummer die mij kan helpen.

Ik weet overigens wel hoe het systeem werkt maar het lukt niet…

1 like

Je kan dit bij elke Seiko dealer bestellen. Neem wel even het horloge mee voor de zekerheid. Ze bestellen op typenummer.

1 like

Ai dat is vervelend om te horen, maar ik denk dat iedere juwelier je wel kan helpen met dit systeem.
Heb je de twee collars nog nodig? Die zou je misschien bij een Seiko AD kunnen verkrijgen?
In Barendrecht zitten sowieso twee Seiko AD’s waar je terecht zou kunnen.
https://www.seiko.nl/support/dealer-locator

Ik wil je ook best helpen om de band op maat te krijgen en weer in elkaar, maar denk dat een van de AD’s makkelijker is qua afstand en reiskosten haha.

1 like

Je helpen met die band wil ik ook wel aanbieden, maar die collars heb ik denk ik niet. Woon iets ten Z. van Barendrecht

1 like

Gewoon naar een ad gaan die seiko verkoopt. Ik was ook heel stoer hieraan begonnen om vervolgens met een hoop gevloek richting de ad te fietsen🤣

1 like

Bedankt voor de tips.
Ik ben toch maar naar de juwelier gegaan in Barendrecht
Hopelijk zit het nu goed…
Twijfel een beetje omdat ik nu toch nog een collar over heb.

Als je twijfelt, dan is de test vrij simpel. Als je iets kleins hebt wat in de gaatjes kan waar je normaal de pin er mee uit duwt, zoiets als een paperclip (of heb je al een wisseltooltje met een pin?) dan kun kun je in de richting van de pijltjes zachtjes duwen. Heeft het weerstand en moet je echt moeite doen, dan zit de dollar op zijn plek. Floept de pin er zo uit, dan moest daar de dollar die je over hebt.
Zit alles goed in elkaar en floepen er geen pins uit? Dan niks meer aan doen :grin: