Hulp, tips alles is welkom!

Hallo hallo forumleden,

Al een tijdje dit forum zitten bekijken! En nu is het moment daar!

Maar allereerst zal ik mij even voorstellen gezien ik ‘nieuw’ ben hier op het forum.
Ik ben Michael.(27) werkzaam als marketeer en woonachtig in Amsterdam!

Waarom deze post? ik wil dit jaar of begin volgend jaar een watch gaan kopen.En daarbij kan ik jullie hulp wel gebruiken denk ik :slight_smile:
Enkele eisen:

• een automatisch horloge
  • stalen kast
  • lederen band
  • tijdsaanduiding in cijfers (1 t/m 12)
  • datumweergave
  • budget € 1000,- en 1200

Ik heb zitten kijken naar een steinhart nav B uhr, zeno master pilot modellen en laca auto chrono…iemand tips waar ik deze modellen even kan bekijken en ‘voelen’?

Jullie nog tips?

Alvast zeer bedankt voor jullie hulp!!

Groet,
Michael

ow ja, kleine aanvulling nog…

de kast moet minimaal 42mm groot zijn :slight_smile:

Qua voelen weet ik het niet (ik koop alles online en als het niet bevalt is het hier weer terug te vinden) maar de Steinhart slaat bij iedereen goed aan.
Zeer veel kwaliteit en schoonheid voor relatief weinig geld.
Hoewel ik jarenlang de Zeno’s heb aanbevolen vind ik dat Steinhart kwalitatief een stap verder is dan Zeno.
Gezien je budget kan je daar meteen een topmodel flieger uitzoeken!
Jur

weet jij toevallig of/wanneer er weer limited editions uitkomen van Steinhart?

ik zit nl te twijfelen of ik even moet wachten tot de ltd of moet gaan voor Steinhart Nav. B Chrono…

een limited is een ruim begrip

als je uniek wil zijn door een limited te kopen, zou ik het niet doen

koop gewoon wat je mooi vind,

1 like

Omega maakt bijna alleen maar Ltd’s… maar dan 5000 stuks of zo.

Andere rede om een limited te kopen is natuurlijk de financiële kant…
Maar, dan moet je toch al wat verder georiënteerd zijn in de horlogemarkt.
Net de goede kopen, dat over een aantal jaren niet behoorlijk qua prijs is gedaalt.
Difficile, je crois.

Vriendelijke groetenn

Voor dat geld kun je makkelijk een 2dehands Breitling kopen (Colt auto, denk dat er nu eentje op TZ-UK staat voor 850 GBP), houd beter zijn waarde dan de Steinhart…

Dat was ook mijn eerste ‘echte’ horloge (geen auto maar wel een quartz Colt Transocean Chrono voor als ik me goed herinner ongeveer 600 euro + 200 euro voor de metalen bracelet)

Groeten
Broes

Ik ben zo vrij om je even te wijzen op mijn Omega seamaster die ik vanavond te koop heb gezet op het verkoopgedeelte van dit forum… :wink:

Jouw bandbreedte qua bestedingsruimte is wel een heel lekker bedrag! Persoonlijk zou ik voor een herkenbaar en algemeen ‘gerespecteerd’ horloge gaan. En dan is het absoluut niet erg als het horloge een eerdere eigenaar heeft gehad.

Een mooie Speedmaster is over 30 jaar nog top. Net als een IWC of -als je goed zoekt- een Rolex. Hiervoor werd TZ-UK al genoemd; een tijdje geleden stond er een hele mooie oude ((tu)(tu)) Speedmaster te koop. Eentje met de extra zwierige krul aan de laatste ‘r’, mooie verouderde lumen. Wat een mooi ding! Voor 1450 pond! Hou je nog genoeg geld over om bij automatische Seiko duiker bij Rob te kopen voor het ruige werk!

Watchuseek is ook een heel mooie site om eens rustig door te nemen! Vaak worden daar geweldige klokken aangeboden. Helaas meestal USA-georienteerd. Dan hebben wij weer het gezeur van de douane etc. Maar, zoals gezegd, om inspiratie op te doen en om zicht te krijgen op prijzen, is het prima.

Een andere plek is chrono24.com. Maar ik vind de prijzen van de daar aangeboden horloges gemiddeld 30% te hoog!

En als je echt los wilt gaan op een verzameling te koop staande horloges die je echt nergens anders vindt, dan moet je hier eens kijken! http://atgvintagewatches.com/watches

Menno

Menno,

Bedankt voor je tip van die site;) Ga ook even kijken:). Als ik Mmdekker een tip mag geven zou ik ook voor een 2e hands gaan. Voor dat bedrag kan je een hele knappe 2e hands kopen ( Omega, Breitling ) Als het echt gaat om iets wat nooit meer weg gaat is steinhart een prachtig merk. Succes met de aankoop.

Groeten,

Mark

Of,Oris veel klok voor je geld.
Veel variatie ook,klasiek, sportief, duikers, piloot(achtigen).

Welkom! mmdekker… ook ik kan je de Steinhart van harte aanbevelen.
Ik heb sinds verleden week de Flieger nav b uhr 47 mm aangeschaft van dit merk .

Je kan goed zaken doen met Gunter, hij geeft een hele goede service. Bij mijn levering van mijn Flieger zat standaard een bruine band erom met gesp sluiting maar ik wilde graag een zwarte met clipsluiting en die kost 45 euro extra. Helaas had ik al 365 euro betaald (wat absoluut niet duur is voor een flieger) dus ik heb toch maar een mailtje via de site geplaatst met de mededeling dat ik een zwarte erop wil hebben en dat ik wel hoor wat er bij moet worden betaald.

Verder geen reactie erop gekregen dus ik dacht ach komt ie met een bruine band dan koop ik er tzt die zwarte wel bij. Nee hoor niks ervan gewoon die zwarte band (nr 160 op de site) erom en niets extra hoeven te betalen, kijk dat is echt service scheelt toch dik 25 euro met een standaard bruine band.
Door deze service durf ik rustig te stellen dat volgend jaar er nog een Steinhart aan gaat komen.

Die Nav-b chrono met zwarte lederen band met een Eta Valjoux 7750 uurwerk erin in een heerlijk maatje 44 mm is absoluut een plaatje!!!(tu) en die 765 eurie’s da’s echt niet duur!! gewoon voor dit klokje een lachertje daar krijg je absoluut geen spijt van en de service is top! heel veel succes ermee.(tu)

Vergeet vooral ook niet te kijken naar het merk Sinn: www.sinn.de
In real life te bewonderen bij “Horlogeplatform” in den Haag:
www.horlogeplatform.nl.
Maar ze doen volgens mij ook aan “direktversand” vanuit Duitsland…

Hans123 Schreef:

Vergeet vooral ook niet te kijken naar het merk
Sinn: www.sinn.de
In real life te bewonderen bij "Horlogeplatform"
in den Haag:
www.horlogeplatform.nl.
Maar ze doen volgens mij ook aan "direktversand"
vanuit Duitsland…

Good tip! Had de site al keer voorbij zien komen. Ga komende week wrs even langs.

MAAR moet eerlijk zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de steinhart nav. B chrono II.
Heb al contact gehad met gunter, zou graag dat model willen, alleen met dooraichtige achterkant. Wat vinden jullie mooier? Glazen achterkant of steel?

kijk wel uit als je daar naar toe gaat, als je geld bij je hebt, of je pinpas
dan ben je dat dus KWIJT :), je gaat het nl uitgeven omdat die Sinn horloges
(en trouwens heel veel andere) in het echt VEEL MOOIER zijn dan op een plaatje op een beeldscherm…

Ik hou persoonlijk van een transparante achterkant om het uurwerk te kunnen zien.

Zelfs als ie niet gedecoreerd is. Soms vind ik het leuk om een werkpaardje als een eenvoudige 6497 (geen curved of skeletonized) z’n werk te zien doen.

Sinds kort ook een Steinhart Nav B-Uhr Limited Gold Edition nr. 247/333 met een glazen achterkant waardoor je een mooi zicht hebt op het Unitas-uurwerk, kan ik je van harte aanbevelen. Als je een horloge koopt om te houden is de Steinhart een goede keuze (veel horloge voor relatief weinig geld), wil je tzt weer eens wat anders en je horloge verkopen, onder de EUR 1.000,- koop je een mooie Omega, Breitling o.i.d. met wat levenservaring…(:smiley:

Momenteel heeft Steinhart een paar hele mooie chronografen in de collectie zitten voor ca. EUR 800,-. Als je wat gebruikt zoekt, kijk dan ook eens op www.elitedealseeker.com, daar vind je echt alles wat te koop staat op alle verschilende fora. Succes!

Eric

Ik heb mijn keus gemaakt, Steinhart Nav. B Chrono II. Neem er een bracelet strap bij, old vintage (bruine kleur) en laat er een glazen achterkant op zetten!

Ga deze zo bestellen :slight_smile:

1 like

Goede keuze, laat je hem wel even zien als je hem binnen hebt? Veel draagplezier!

Eric