Ik heb een Citizen Eco-Drive diver’s horloge, dat een vergrootglaasje heeft voor de datum.
Het vergrootglaasje heeft mij altijd al geërgerd, maar bij Citizen is het niet mogelijk om deze te vervangen voor een glas zonder loep. Er is al een tijd geleden een stuk van de loep afgebroken, daaronder zit netjes vlak glas. Het is er dus gewoon opgeplakt. Ik wil graag de rest nu ook verwijderen, maar ben bang dat ik schade maak aan het venster.
Dus: is er hier iemand die dat loepje kan afslijpen en dan ook gelijk het venster en het gehele horloge en band (titanium) kan polijsten? Let wel: ik gebruik het horloge effectief om mee te duiken, het venster mag dus niet worden gedemonteerd
glaasje kan je gewoon laten vervangen zonder loepje ,zou er dan gelijk een saffier in doen
dan opnieuw laten testen op waterdichtheid ,eventueel een nieuwe glaspakking
en je horloge en bandje kan je dan ook laten polijsten ,en oppoetsen
bij een horlogemaker natuurlijk, en niet bij een gewone juwelier.
De Citizen reparateurs weigeren dit, omdat er voor mijn horloge geen glas is zonder loep, en ze enkel het originele, voor dit model aangeboden vervangstuk mogen plaatsen.
Ik heb bij een andere (niet Citizen-erkend) gevraagd, die zei dat hij deze maat niet kon krijgen…
Wellicht nog eens doorzetten en bij nog anderen vragen dus? Saffier? is een betere kwaliteit??
Als ik geen vakman kan vinden die het voor me wil doen, ga ik met de soldeerbout proberen. Loop ik niet het risico dat het onderliggende glas barst door de hitte?
Wat is brasso?
Normaal gesproken niet, maar alles heeft een grens natuurlijk
Je merk vanzelf dat de loep wat los begint te zitten (net alsof de lijm ertussen vloeibaar wordt), dan kun je deze er zo afschuiven.
Voor de duidelijkheid… eigen risico natuurlijk.
Als je alles weer 100% zuiver wilt en er zelf niet handig mee bent, dan sluit ik me aan bij benz en het laten doen door een horlogemaker en nog beter… gelijk saffier erin