Sinds vele jaren bezit ik een radio controlled Citizen horloge maar krijg de tijd en datum niet meer juist.
Niet met hulp van het web en ook het boekje brengt me geen verlossing.
Is er hier iemand die me daarbij kan helpen, zelf weet ik het echt niet meer.
Het horloge heeft voor mij ook nog wel meer waarde dan enkel een leuk klokje en zou hem graag weer dragen
Ook radiocontrolled klokjes kun je in zijn algemeenheid met de hand weer goed zetten. Kroon helamaal uittrekken en tijd naar 6 uur draaien. Kroon 1 klik terugduwen en datum op gisteren zetten. Kroon helemaal uittrekken en vooruit draaien tot juiste datum en tijd. Kroon terugduwen.
Dat zou moeten werken?
Ow ja: synchroniseren via radiowave kost energie, dus indien niet voldoende geladen, gaat 'ie dat niet doen.
Ik krijg het ook handmatig niet voor elkaar, volg de instructies zoals aangegeven in de handleiding. Ook is er genoeg sap in de accu, hij loopt ook op de seconde precies. De minuten uren en datum zijn niet in lijn met de tijd, de seconde wijzer is dat wel.
Misschien toch maar de handoek gooien en opsturen naar Citizen, na dik 12 jaar zijn nieuwe pakkingen wellicht ook nodig.
Vervelend probleem, wel een mooi horloge trouwens!
Ik heb een vergelijkbare variant en die heb ik wel eens āgecalibreerdā omdat de secondewijzer niet helemaal lekker op tijd liep. Datzelfde kon je ook voor de minuten, uren en datum doen. Maar zo te lezen heb je dat al geprobeerd. Is hij volledig opgeladen en sinds wanneer is dit probleem (na lang stilstaan bijvoorbeeld)?
Zo is het ontstaan ja, Kalibreren van de wijzers idd al gedaan. En hij ontvangt ook netjes zijn signaal zowel handmatig als in de auto stand maar volgens mijn Citizen is het nu 13.22 en de datum staat op 31.
Hij ligt al weken in de vensterbank naar licht en signaal te happen maar helaas niet om mijn pols
Misschien een mailtje naar Citizen? Ik heb ooit eens info gevraagd over een duiker van mij en kreeg een hele uitgebreide mail met info terug, compleet met fotoās. Dus wie weet.
Dat klinkt dan inderdaad als een groter probleem dan bij mij, heb dan helaas ook geen tips meer voor je. Behalve inderdaad contact opnemen met Citizen, die zijn vaak super behulpzaam (vooral de Japanse klantenservice is snel en kundig).
Succes, hopelijk heb je hem snel weer om de pols!
Ik ga idd maar eens bellen/mailen van de week, handleidingen heb ik alle reeds uitvoerig bekeken zowel online als ook mijn eigen boekje.
Van de datum is vreemd. Qua tijd zou je nog kunnen denken dat hij het idee heeft in een andere tijdzone te verkeren.
Heb je het volgende al geprobeerd:
- zet hem op 12 uur;
- zet datum op 1;
Handmatig syncen.
Dat zou ik dan morgen kunnen proberen, hij staat nu op 31.Handmatig de datum aanpassen loopt niet echt soepel.
Hoi,
Ik heb ook zoān horloge en mij is hetzelfde overkomen.
Wat ik heb gedaan is het horloge gewoon gelijk gezet zoals een traditioneel horloge. Trek de kroon helemaal uit.
Zet de datum op een dag ervoor en ga vervolgens gewoon draaien tot je de juiste datum en tijd te pakken hebt.
Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het wel. Prachtig horloge trouwens, dat ding is top!
Groeten Bert
Op de mijne zit aan de zijkant een verdiept knopje die je kan indrukken met pen of tandenstoker:
Zie deze handleiding, paginaās 74 en 75, en voer eens een āAll Resetā uit:
http://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/h820/e.pdf
Hopelijk werkt het !
Het is me gelukt om de tijd en datum handmatig in te stellen, nu maar eens afwachten of het horloge morgen ochtend nog gelijk loopt. Vreemd is wel dat zo ver als ik het begrijp bij het indrukken van knopje B het horloge zou moeten aangeven of het in 0 of set tijd staat. Maar bij mij geeft hij dan RX aan.
Dank ! ja is echt een geweldig horloge ( als hij het doet ) Raar is wel dat 12 jaar geleden deze Citizen bijna ⬠700 heeft gekost, kan me nu niet meer voorstellen dat ik in dat prijssegment nog een quartz zou kiezen.
Best onlogisch want zoals reeds gezegd dit is echt een heel fraai en degelijk horloge.
Dat gevoel ken ik, maar ik denk dat je daar niet naar moet kijken. Bij dit horloge betaal je voor andere zaken zoals een uitstekende zonnecel, een zeer goeie accu en een mooie kwaliteit staal, maar ik heb dat gevoel ook vaak gehad. En ik moet zeggen dat Citizen erg vooruitstrevend is in techniek en design.
Dit is de Titanium uitvoering, draagt echt bijzonder prettig. Ben benieuwd of hij morgen nog de correcte tijd aangeeft, is zeker al zo een 4 maanden geleden dat ik hem gedragen heb
Ik zou er maar zuinig op zijn, het is wat mij betreft een unieke klok. Ik ben erg benieuwd ook of hij nu netjes blijt lopen.
Groeten Bert
Nee helaas gister ochtend nog wel prima. Nu weer van slag, ik zal denk ik toch professionele hulp nodig hebben ( voor de Citizen dan he ).
Haha, dat zou niet best zijn nee