Hulp voor verwijderen stalen band

Zoals de titel zegt zoek ik hulp voor het verwijderen van een band.
Wie heeft een idee hoe ik deze band eraf krijg?
Het zijn (volgens mij) geen pushpins en het “staafje” krijg ik er ook niet zo snel uitgedrukt, is hier een speciale manier voor of is het met de loop der jaren vast komen te zitten waardoor het niet lukt?

Alvast bedankt,
Ivo.

Je hebt doorboorde lugs. Ik verwijder de pushpin door met het pinnetje van een oorbel daarin te drukken.

niet iedereen draagt oorbellen net als jij, Adil

@whyking een punaise kan ook

8 likes

Doorboorde lugs zitten er niet voor niets lijkt me, met het juiste gereedschap gewoon even doordrukken.

Normale paperclip werkt doorgaans goed.

2 likes

Allemaal bedankt voor de snelle reacties, dit heb ik dus geprobeerd, zelfs met een kleine priem uit de gereedschapskist. Er komt gewoon geen beweging in, dus dit zal dan met de tijd vast zijn komen te zitten als er geen andere truc is.

Was even vergeten dat je nog steeds single bent. :stuck_out_tongue:

1 like

ja die date met je zus was toch niet helemaal wat ik er van had verwacht :wink:

8 likes

Klopt. Ze valt op echte mannen. :laughing:

10 likes

Klopt!! Ze belde me net al!

7 likes

Irritant dat al die vrouwen jou bellen om mijn nummer te vragen he

4 likes

Ja! Maar ik doe gewoon alsof ik jou ben!

2 likes

Topic ontspoord in 10 reacties :smirk:
@anon50762135EV - check
@25tien - check
@Logie - check

De forum boefjes zijn weer goed bezig :joy:

10 likes

@25tien

Ze mist je.

3 likes

Ja allemaal leuk en aardig hoor, maar weet die zus toevallig ook hoe whyking zijn stalen band van zijn horloge af krijgt?
Of is dat te “on-topic”?

[quote=“Candide, post:8, topic:106724”]
ja die date met je zus was toch niet helemaal wat ik er van had verwacht
[/quote] Dan moet je ook niet bij het Oeienbos afspreken!

2 likes

In principe moet je deze er gewoon uit te kunnen drukken, vergeet niet dat je de band ondertussen ook moet bewegen om hem daadwerkelijk los te krijgen.

Ik heb onlangs een Cartier Santos van iemand gehad waarbij de bandpen (geen springbar) was vervangen door een staafje staal (dus geen RVS), deze was zo erg verroest dat hij moest worden uitgeboord, ik hoop dat je dit bespaard blijft…

1 like

WD40?

Mocht dat niet lukken… Laatst had ik erge moeite om een enorme ruk-milanaise van de Seiko van m’n vriendin af te krijgen, en ik verloor na pogingen met schilmesjes en een aantal banden tooltjes grondig mijn geduld.

Heb ik het horloge heel erg dik omwikkeld met schokdempend materiaal (een erg dikke doek en een rubberen matje, in de bankschroef geklemd, en met een slijptol de band inclusief pushpin gewoon maar doorgezaagd.

Geen kras op de kast te bekennen, leer er op gedaan met nieuwe pushpins, de restanten van die band in d’r hand gekieperd en haar verteld dat ze nooit, maar dan ook nooit meer over stalen banden moet beginnen tegen mij.

Dit dus:

Ik moet geen horloge maker worden. Als ik m’n geduld verlies word ik kort voor de kop. :slight_smile:

7 likes

Ja, wie niet?