Beste Allemaal,
Ik heb heel prettig contact met een potentiële verkoper op marktplaats. Daar zou het niet aan liggen.
Ik vraag me alleen af of de klok echt is, want hij vraagt maar een kleine 500 euro. Toch even checken bij jullie. Het betreft Omega Constellation Automatic circa 1968? Zie foto’s.
Ik kan weinig vinden waar ik op moet letten.
Graag jullie wijsheid! Dank dank!
Doe je wel voorzichtig? Dit hoeft niet per se een rode vlag te zijn, maar je zult de eerste niet zijn die geld overmaakt naar een vreemde waarvan je nooit meer iets hoort.
Hij lijkt me trouwens eerder uit de seventies te komen btw.
Het is altijd oppassen met aankopen (met name als het aardig wat geld kost) via MP.
Ik ben zelf al een paar keren (met relatief kleine bedragen) opgelicht via MP. Het is nou eenmaal een haard van oplichters.
Gelukkig heb ik met horloge aankopen geluk gehad en waren het betrouwbare verkopers.
Mijn ervaring is. Alleen kopen van door MP gecontroleerde verkopers en rekeningnummerhouders, die al wat jaartjes op MP zitten met goede ervaringen.
Probeer telefonisch contact te leggen met de verkoper.
Ik weet dat het geen garantie is. En het liefst haal ik de spullen ook zelf op.
Maar ja, als het 200 Km bij je vandaan is, is dat wel een drempel.
Ook met BUNQ bank klanten ben ik extra alert.
Gelukkig heb je vanaf 1 juli meer bescherming van de banken en kan je bij oplichting de naam en adresgegevens van de oplichter c.q. geldezel opvragen (pas na aangifte bij de Politie). Verwacht van MP niets. Alleen dat het account van de oplichter wordt geblokkeerd.
Het is een feit, dat er op MP erg veel neppers worden aangeboden. (tot ergernis van leden het het HF).
Volgens mij betreft echt. Is ook niet echt een courant model die veel worden nagemaakt. Prijs is ook niet te laag wat mij betreft. Zijn vaak wel horloges die tientallen jaren geen horlogemaker hebben gezien. Als aankoop ruim 500 euro is met daarbij opgeteld een servicebeurt dan ben je in totaal ook een kleine 1000 euro kwijt.