Ik ben voor mijn Breitling steelfish en de tudor princess date van mijn vrouw op zoek naar een watchwinder voor 2 horloges. Ik heb via marktplaats een rapport watchwinder aangeboden gekregen.
Ik heb kunnen achterhalen dat deze winders nieuw rond de 500 pond kosten. Echter toen ik dit op zocht kwam ik een discussie op WUS tegen met behoorlijk wat slechte ervaringen.
Kan iemand me helpen met waar ik op moet letten bij de aanschaf van een winder?
Hebben jullie een goede suggestie (100-200 euro ongeveer)?
Heeft er hier iemand ervaring met Rapport winders?
alvast bedant voor de wijze raad…
Zoek eens op Ebay, daar zijn veel watchwinders of uhrenbeweger voor weinig te koop.
Kijk ook eens op www.conrad.nl voor een niet al te dure watchwinder.
Ik zou 't niet doen Dennis, “goedkoop is duurkoop”. Tevens heb je voor eenvoudige automaten niet eens een winder nodig.
Hoe moeilijk kan het nu zijn om een watchwinder te maken? Alsof al het spul uit China slecht is. Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Hoe vaak hoor je dat een Dacia Logan uitfikt en hoe vaak hoor je dat van een Ferrari?
jantje.vlaam Schreef:
Hoe moeilijk kan het nu zijn om een watchwinder te
maken? Alsof al het spul uit China slecht is.
Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Hoe
vaak hoor je dat een Dacia Logan uitfikt en hoe
vaak hoor je dat van een Ferrari?
Dat is moeilijk, ik heb wel eens uitgebreid onderzoek gedaan (voor een budget winder). Winders zijn er voor gecompliceerde uurwerken, met eeuwigdurende kalenders. Mensen die voor een dergelijk horloge een winder willen, hoeven niet naar budget te kijken. Wat is een Dacia Logan?
Winders zijn er ook voor mensen die geen zin hebben om al te vaak de tijd te moeten corrigeren op hun horloges.
Ik heb een ebay winder en die bevalt prima. Is zelfs stil.
Ik heb er ook een, kunnen 8 horloges in de winder, ook via Ebay.de.
Hij is stil en doet zijn werk.
Ding werkt goed, gebruik hem alleen niet meer als winder, enkel als opbergdoos.
Als je Patek Philippes hebt en je wilt een winder, dan zal ik er ook een van 1000 jaar oud olijvenhout laten maken, laten voeren met het de voorhuid van 100 walvissen.
Tot die tijd doe ik het met mijn huidige 
ebay ook al gekeken, kwaliteit blijft alleen gokken.
de rapport winder kan ik voor 100 euro overnemen dus das geen gekke prijs… en alhoewel 100-200 euro geen kapitaal is, het is toch jammer als je iets koopt dat binnen no time kapot is!
Voor de rest relatief weinig info over winders gevonden, toch een beetje als een motorpak… de motor koop je zo, het pak is niet nodig… maar wel makkelijk een goed om er bij te hebben.
en de patek, dat gaat hem nog even niet worden! Breitling en Tudor spreken me erg aan op het moment en daar zal het dan ook nog wel even bij blijven.
Het pak en helm is vaak het enige dat je uit het hiernamaals houdt. Op elke motor kun je je kapot rijden.
Beste dennisyzf,
Niet lang geleden zelf naar een goede winder op zoek geweest.
Uiteindelijk uit gekomen bij een Beco winder.
Als je in nl wilt kopen is de horlogebandenspecialst.nl redelijk met z’n prijzen. (nee ik heb geen aandelen)
Succes,
Harold
jantje.vlaam Schreef:
Ik heb er ook een, kunnen 8 horloges in de winder,
ook via Ebay.de.
Hij is stil en doet zijn werk.
Ding werkt goed, gebruik hem alleen niet meer als
winder, enkel als opbergdoos.
Als je Patek Philippes hebt en je wilt een winder,
dan zal ik er ook een van 1000 jaar oud
olijvenhout laten maken, laten voeren met het de
voorhuid van 100 walvissen.
Tot die tijd doe ik het met mijn huidige 
Als jouw winder goed is, dan kun je 'm toch gewoon gebruiken?
dank je ga ik meteen eens naar kijken!
klopt, bedoelde het ook niet zo letterlijk. maar hoort er toch een beetje bij ook al kun je eventueel ook zonder (ok consequenties zijn nogal uiteenlopend maar toch). Ik doe voor mijn werk mijn horloge regelmatig af (militair en een oefening is niet bevorderlijk voor de staat van je horloge) dus een winder zou het leven wel makkelijker maken.