Hulp Wostok Amphibia

Beste forumleden,

Nu al meerdere malen een zondagmiddag gezocht om het broertje van dit monster
te vinden… Maar niet te vinden. Ik zie vaak wostok amphibia’s voorbij komen, maar een dergelijke wijzerplaat heb ik nog nooit gezien.

Iemand een idee. Serienummer van het uurwerk (automaat) is overigens 24165 SU.

1 like

Dit is een Vostok uit het Soviet tijdperk met een wijzerplaat die niet meer in productie is. Van de modellen die voorbijkomen op diverse verkoopsites is dit ook een wijzerplaat die je niet zoveel ziet.
Ik heb een soortgelijke met iets andere details. Wel een hele mooie inderdaad.
Bij mijn weten heeft het model geen specifieke naam en aan het serienummer heb je niets om een vergelijkbare te zoeken :grinning:

Eentje die nog gewilder is, is deze met astronaute Valentina Teresjkova

1 like

kunnen we eigenlijk stellen dat Wostok een horloge
voor de export was ( geen Cyrillische letters voorop )
Mogelijk verkocht / gebruikt in de DDR of Polen ?

In principe wel denk ik, Wostok voor export, engels tekst, Boctok voor eigen markt.

heren,

Dank voor deze eerste reacties. Ik heb inderdaad gelezen dat Wostok export is uit Soviet tijd (voor 1991), Vostok uit de Russische tijd komt (na 1990) en Boctok thuismarkt is uit de sovjet tijd (tot 1991).

Wel raar dat serienummers hier altijd doodlopend zijn…

@sq100 Die urenwijzer van de Valentina Teresjkova variant is trouwens erg gaaf!! Mooi ding.

Ohja deze ook nog met paard, die komt nog best regelmatig voorbij :wink:

Tijdens de overgang van Soviet naar Rusland periode schijnt het zo erg geweest te zijn, dat men alles door elkaar gebruikte. Als het maar voorhanden was werd het gebruikt. Over serienummers bij de Vostoks heb ik nog nooit iets zinnigs gelezen helaas.

1 like

Mn vriendin houdt niet van horloges maar vroeger wel van paarden… misschien kan ik haar hiermee overhalen… :wink:

1 like