Beste forumleden, ik heb geen idee of dit de juiste categorie is voor dit bericht, maar ik heb een hulpvraag voor wat betreft de Breitling SOP van mijn neef. Nadat de tijd niet meer verzet kon worden (datum wel), gaf ‘mijn’ horlogemaker aan dat er een onderdeeltje gebroken was. Hij had wat gezocht en het gaat om een clutch-lever (ook wel een Yoke 435) genoemd voor een Eta 2824. Mijn vraag is echter: Hoe kom ik aan zo’n onderdeeltje? Heeft 1 van jullie misschien suggesties of zou één van de horlogemakers van dit forum zicht hiermee kunnen redden? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
14 seconde google werk…
4 likes
Als die “mijn” horlogemaker een beetje vakman is dan is dit standaard ETA onderdeel geen enkel probleem!
Meestal wordt dit onderdeel beschadigd of kapot getrokken bij het verkeerd demonteren van de opwind-as. Als je het fout doet dan blijft het uurwerk in de wijzerverzet positie staan met ingedrukte kroon.
2 likes
ETA is al vrij standaard en dit type helemaal
1 like
Haha, thanks! Ik had die moeite niet genomen omdat ik in de veronderstelling was dat dit knap ingewikkeld zou zijn en het via speciale kanalen / handelaren zou moeten gaan We gaan bestellen: bedankt voor de link!
Zou wel even een EU deal proberen te scoren
1 like
CousinsUK
1 like