Hallo allemaal, graag zou ik gebruik willen maken van de collectieve wijsheid van dit mooie Forum
Ik ben op zoek naar een jubilee band voor mijn Seiko Turtle (SRPE93K1).
Ik lees her en der over Strapcode en Uncle Straps. Ik begrijp dat beide van buiten de EU komen en dat je dus nog best wat heffingen moet betalen. Op zich geen probleem als de kwaliteit goed is.
Wat is jullie ervaring met deze bandjes?
Nog andere tips wellicht?
Heb 3 banden van Miltat (Strapcode) gehad, 1 heeft inmiddels het veld geruimd. Ik vind het mooie, solide aanvoelende banden, aanraders wat mij betreft.
Ik weet dat Monsterwatches ook Miltat levert. Voor de Turtle staat er volgens mij niets in de webshop, maar op de site wordt aangegeven dat andere modellen te leveren zijn. Prima adres, dus ik zou zelf dat eens proberen.
Ik heb laatst voor mijn SNXS een jubilee-band van AliExpress gekocht. Was in positieve zin verrast over de kwaliteit. Die prijzen zijn al incl. btw/import.
Die laatste 2 foto’s zijn een ander model van Miltat, naam ff kwijt. Oyster model. Wat minder uitgesproken dan de jubilee, maar ff ter voorbeeld van looks/afwerking. Ook een erg goede band, lekkere stevige clasp.
Ik heb 2 miltat op mijn Skx jubilee en Oyster. En een stuk of 4 Unclestraps.com.
Het zijn beide prima banden. De miltat is zwaar en massief de US zijn vaak wat lichter en dat is voor mij echt doorslaggevend ook de uitsteeksels van de endlink vind ik niet mooi en oncomfortabel.
Hier de SKX009 op een miltat en de 7002-7000 op een US 199.