Hulpvraag Omega

Beste forum leden,

Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende… Ik ben een enorme liefhebber van de vintage Omega modellen. Nu heb ik al een tijd een Genève Dynamic op mijn verlanglijstje staan en vandaag kwam ik er een tegen voor een nette prijs. Nu ben ik een liefhebber maar geen doorgewinterde kenner en bekijk dan ook tientallen foto’s van andere vergelijkbare modellen om te voorkomen dat ik iets koop wat niet origineel is.
Bij een groot deel van de Omega Dynamic modellen staat op de wijzerplaat “T - swiss made - T” wat volgens mij iets vertelt over het tritium welke is gebruikt. De wijzerplaat van de Dynamic die ik op het oog heb heeft alleen “swiss made T” op de plaat staan. Voor de rest ziet de wijzerplaat er zeer goed uit, dus geen patina of beschadigingen. Dit “swiss made T” is dit iets gangbaars of lijkt dit meer op een “te mooi om waar te zijn” klokje.
Hopelijk weet iemand mij hier iets over te vertellen. Bij voorbaat dank,

Marcel

Fotos of de link naar advertentie?

1 like

Een foto helpt :sweat_smile:

Het gaat om deze Omega.

3 likes

Het is gangbaar.

Niks mis met deze markering op de wijzerplaat.
Ook niet met het horloge, zo op het eerste gezicht.

2 likes

Echt joh, zelfs geen redial? Hint: welles

Ik zou even doorlopen en gewoon dat ding van @KaiseRRuby uit het blauwe deel oppikken. Dat is de beste deal die je voorlopig gaat tegenkomen en die is nog recent geserviced ook.

6 likes

Een 752 is een day date en dit horloge heeft alleen een datum.
Een herenmodel Dynamic is zeker geen 33mm, dus ik weet niet waar ze die beschrijving vandaan hebben gehaald, maar daar klopt dus helemaal niks van.

9 likes

Dank voor de reacties allemaal! Het blijft natuurlijk altijd een risico, zeker als je er niet 100% in thuis bent. In ieder geval een mooie jaarwisseling allen!!

1 like

Poeh, die verkopen nog wel meer waar het e.e.a. niet aan klopt.

2 likes

100% zeker een redial

1 like

Dat is duidelijke feedback lijkt mij :+1:

1 like