Hulpvraag over Tudor Hydronaut II 20040

Lieve mede horloge liefhebbers,

Misschien ben ik binnenkort een Tudor Hydronaut II 20040 rijker! Het betreft een Hydronaut II met een wit wijzerplaat en een stalen band. Nu zit ik te denken om voor de zomer en het zwemmen, een rubberenband te kopen. Alleen kan ik online niet de maat van de band vinden en dus zoeken naar een mooi rubberenband.

Kan iemand mij hierbij helpen? :smiley:

Groetjes, Mario

Een zwarte tropic of eentje met een kleurtje als je dat leuk vindt. Wel zo zomers.

En ik hou zelf ook wel van ‘ladder style Swiss rubber straps’ zoals de isofrane:

1 like

Als je zoekt naar de breedte van de bandaanzet vind ik 21mm en voor de damesmaat 17mm. Daar ben ik niet zeker van want ik vind maar 1 resultaat met die maat erbij.

Beiden zijn helaas wel wat incourante maten en is er minder keuze dan voor 18mm of 10mm.

Anders kun je zelf ook nog even zoeken en dan vind je denk ik het meeste als je zoekt op “lug width”.

Succes en alvast veel plezier van je mooie Tudor.

1 like

Dank! Het zoeken op ‘lug width’ helpt al enorm. Weer wat leuks geleerd vandaag. :smiley:

1 like

Misschien vind je er meer over idd als je het in het Engels zoekt, nogmaals succes.

En we zien je NA topic wel verschijnen :slight_smile:

1 like

Misschien ook nog even laten na kijken qua rubberen pakkingen bij een horloge maker of hij nog waterdicht is zeker als het horloge al wat ouder is.

1 like

Dank allen! Ik ga zaterdag of zondag langs bij de vader van een vriend van mij. Hij verkoopt de Tudor omdat hij hem paar jaar niet draagt.

Begreep dat de Tudor er goed uit ziet, met hier en daar gebruikerssporren. De foto’s die ik toegestuurd heb gekregen geven niet een mooi beeld van de staat van het horloge. Ben benieuwd en ik hoop op een goed uitziende Tudor! :smiley:

Succes
afbeelding

2 likes

Sorry voor late update, ik was in veronderstelling dat ik dat al gedaan had.

Het is hem helaas niet geworden. De Tudor was behoorlijk gebruikt met allerlei butsen in de kast, band en op de bezel.

Nu verder doorsparen. Einde van de maand langs Van Baal om de Seamaster 300m te bewonderen. :smiley:

Welke?

Ik zit te denken om voor de zwarte te gaan, met de stalenband. :slight_smile:

1 like

Nice! Vind ik persoonlijk een stuk gaver dan genoemde Tudor.

Ja ik ook! Nu geduldig wachten tot het einde van de maand.

1 like