Hulpvraag: Panerai op het oog

Dag allemaal,

Ik heb een tweedehands Panerai op het oog. Papieren en doos zitten erbij. Kaart van de Panerai is deels ingevuld. Ik wil m in principe deze week gaan halen. Ik heb wel een zorg: als ik naar de wijzers kijk (de GMT punt en de secondewijzer) dan zie ik daar oxidatie of beschadiging op. Het horloge komt uit begin jaren 0.

Vraag: is de oxidatie of beschadiging op de wijzers normaal? Is het relatief eenvoudig te verhelpen? Ziet iemand verder nog iets geks?

Gewoon niet kopen. Het zal je altijd achtervolgen deze vragen. Verder kijken.

3 likes

Nou voor een horloge uit het jaar nul zie ik geen probleem :innocent:

1 like

Niet doen. Is niet normaal.

Zou voor een T dial nog kunnen ivm radiatie. Maar voor een L dial duid dit op dat er iets mis is.

Kan natuurlijk wel verholpen worden. Service door panerai met een nieuw wijzersetje.

Maar als ik zo op chrono kijk denk ik te weten welke dat dit is. Als ik de prijs afzet tegen de leeftijd en tegen de staat denk ik dat er voor iets meer betere te koop staan. Eentje in belgie van een handelaar, misschien iets meer zekerheid dan een particulier. Misschien nog wat ruimte in de prijs. Wel even zelf halen want de verzenkosten zijn niet mals.

Maar dan heb je er een uit 2013 met zo op de chrono foto’s af te gaan hele wijzers.

kijk anders ook even bij wristcandy. die heeft ook een leuke 40mm staan. of ben je echt op zoek naar een gmt / 44mm?

1 like

Ja ben op zoek naar een 44. 40 heb ik al :grimacing:. Ook met deze complicaties. Hoeft niet perse de GMT te zijn, maar vindt deze wel verdomd mooi… maar ben het met je eens dat die wijzers niet lekker er uit zien…

Bij twijfel niet doen

1 like

Deze horloges zijn te duur om beschadigde wijzers te hebben. Kan ook een kluns van een horlogemaker geweest zijn, bijna alle horloges die ik service hebben in enige mate wijzerschade. Is echt nergens voor nodig.

Lijkt eigenlijk meer op oxidatie idd, kan duiden op een vochtprobleem dat in het uurwerk nog veel grotere gevolgen kan hebben.

Niet doen. Diverse reden waarom niet zijn al beschreven.

Helder, ik laat m gaan!

7 likes