Hulpvraag PULSAR horloge

Beste horloge vrienden en vriendinnen… ik heb een (voor mij) best dringende hulpvraag.
Met een voor mij groot verdriet, is mijn vader overleden. Ik heb van hem een prachtig Pulsar horloge uit de begin jaren '90. Helaas is door batterijschade het binnenwerk kapot gegaan en mijn horlogemaker zegt dat hij hier niets meer voor kan vinden.

Zoals jullie zullen begrijpen zou ik extreem graag willen dat ik het horloge weer aan de praat krijg. Ik zou extreem blij zijn als iemand me opweg kan helpen met óf een kompleet nieuw binnenwerkje of een tip waar ik zou kunnen kijken of ik nog onderdelen kan vinden. Dit zijn enkele foto’s



De gegevens op de kast zijn: V532-6j60 en Mov’t Japan 4N0780

Ik heb al veel bedrijven gebeld, maar de bereidheid om te helpen gaat bij de huidige bedrijven niet verder dan de zin: “nee dat is te oud, daar kunnen we je niet mee helpen” , of “nee dat hebben we niet”

Omdat ik zit al lang op dit forum als toeschouwer en als ik zie hoe enorm veel technische kennis hier bij elkaar zit besloot ik maar een profiel aan te maken met de hoop dat er iemand is die me (op weg) kan helpen

Alvast super bedankt voor iedere constructieve tip en of hulp die jullie me kunnen geven.

Groet Johannes

5 likes

Allereerst mijn condoleances. Ik begrijp dat dit horloge, wat voor velen wat “gewoontjes”, zonder intrinsieke waarde is, voor jou onbetaalbaar is.
Deze Pulsar, een handelsmerk van Seiko, bevat een (Seiko) V532-movement. Die moeten nog wel te vinden zijn, al is het maar in gebruikte staat in een verder oninteressant horloge. De bekende veilingsites goed napluizen op de merken Seiko, Lorus en Pulsar. Op de onderrand van de wijzerplaat en/of aan de achterzijde moet V532 staan. Of klik hier (ik heb hier geen commercieel belang bij). Succes; en sterkte.

1 like

Heel erg fijn super dank!
Ik weet technisch helemaal niets van horlogers hoor.
Maar dat binnenwerk van de link past gewoon in deze Pulsar van mij?

1 like

Je kan met een erfstuk niet voorzichtig genoeg zijn.

Gecondoleerd

Als in jouw horloge een V532 zit, en het aangeboden uurwerk is een V532, dan moet dat passen.
Je zou contact kunnen opnemen met een van de horlogemakers uit de post van @Ruud , en diens mening vragen.

Prachtig man … hartstikke dikke dank je wel!
Super blij mee.

Ga ik zeker doen. Jij ook nogmaals erg veel dank.

1 like

Sterkte met je verlies. Uurwerk is nog wel te vinden gelukkig.

1 like

Hoi Martijn, jij ook heel erg bedankt. Ik heb nav jullie berichten contact gehad met Seiko om te checken of zij wellicht nog een uurwerk hadden. Ze heeft deze op ebay ook bekeken. Maar het kastnummer (?) was anders. Dit ebay binnenwerk past niet helaas.
Die mevrouw van Seiko (super aardig mens) is nu aan het onderzoeken of ze nog een binnenwerk kan vinden.

Geweldig al die hulp …

1 like

Er staat toch echt v352 op. Dat uurwerk moet passen

1 like

Fijn dat de afdeling aftersales zo functioneert, daar kan menig bedrijf iets van leren!
Hulde voor Seiko :+1:

1 like

Gecondoleerd.

Ik heb het zelfde gehad met een horloge van mijn vader. Rob Pieters heeft een ander uurwerkjes weten te vinden toen voor mij.

Je zou hem is kunnen vragen.

1 like

Hoi @Clockenvriend
Op de eerste plaats gecondoleerd met jullie grote verlies.
Op de tweede plaats welkom op het forum.
Ik wens je veel kijk en leesplezier hier.
VWB de pulsar, ik ben zelf een absolute nono met 2 linkerhanden wat betreft horloges.
Maar dit moet toch lukken met al die kennis die hier aanwezig is.
Dat kan ik me niet anders voorstellen.
Veel succes, en laat het weten als het gelukt is aub.

1 like

Dat ben ik met je eens. Een ander kastnummer betekent (mogelijk) een andere ring om de ruimte tussen movement en kastwand te vullen. Maar de juiste ring heb je al !

2 likes

Zorg even dat je een goed uurwerk te pakken krijgt. Mijn ebay vervanging werkt niet goed. Helaas geconstateerd na het ombouwen.

1 like

Kleine update: de dame van Seiko, wat een geweldig mens. Heeft voor mij op internet gezocht naar een horloge (sloop of loop) met hetzelfde uurwerk. Die heeft ze me door gegeven (twee stuks) en heb ik inmiddels besteld.

Verder stuurde ze me ook nog een lijst van alle kastnummers die zijn voorzien van dit uurwerk. Mocht ik dus een horloge vinden met één van deze kastnummers, dan is dat ook een mogelijkheid.

GEWELDIGE service daar bij Seiko dus :smile:

1 like

Ik ben op technisch gebied mbt horloges echt een volledige noop hoor, dus vergeef me mijn volgende vraag :laughing:: wat is de ‘ring’ waar er over gesproken wordt?

Beste Clockenvriend,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader.
Ook ik weet, dat dit soort dingen die financieel geen waarde hebben, ongelooflijke emotionele waarde kunnen hebben.
Mocht de Seiko mevrouw het juiste uurwerk voor je hebben en je hebt niemand.die het voor je wil overzetten, wil ik dat wel voor je doen.

Stuur tzt maar een PB.
Serge

4 likes

De vorm en afmetingen van het “loopwerkje” ook wel movement, calibre of ebauche genoemd enerzijds, en die van de horlogekast (case) anderzijds, zijn zelden aan elkaar gelijk.
Daarom is er opvulling nodig om ervoor te zorgen dat het movement stevig en rammelvrij in de case past.
Die opvulling is in jouw geval (Pulsar/Seiko) vrijwel zeker een kunststof ring.
Deze ring past dus exact IN jouw horlogekast type 6J60, en OM het uurwerkje V532.
Andere types/merken gebruiken ook wel metalen ringen met verende lipjes, of kunststof plaatjes met exact de noodzakelijke vorm.

1 like

Zoiets dacht ik ook al