Hulpvraag: Tachymeter bezel opnieuw zwart vullen.

Wat rode letters zou ook wel leuk staan. :grin:

1 like

:sweat_smile: diep rouwzwart

Behoorlijk out of the box :+1:

Afgelopen dagen wat Youtube ā€˜instructievideos’ bekeken waaronder onderstaand. Het lijkt mij geen verkeerde ā€˜techniek’ maar dat oordeel wordt ook gevormd omdat het een manier is die zelfs ik waarschijnlijk zou kunnen. De vraag is, zou het ook zo werken bij de relatief kleine gravering van een tachymeter (en inderdaad, the proof of the pudding is in the eating :wink:). Ik was van plan om Revell emaille verf mat zwart te gebruiken.

De video is van een aardige gast maar bij weinig tijd, sleep de tijdsbalk even naar 10:08 voor de manier waarop en het uiteindelijke resultaat.

Dank wederom voor het commentaar.

1 like

Heb ook wel eens gehoord, dat iemand het boven kaars vlammetje hield. Het roet slaat dan neer op de bezel. Dus de hele bezel is zwart. Het roet is makelijk te verwijderen en blijft in de letters of cijfers achter. Daarna aflakken. Probleem kan wel de hitte van het vlammetje. Succes.

1 like

zelf heel veel gedaan met zwarte nagellak van hema, long lasting. maar je zou natuurlijk ook voor revell verf kunnen gaan. ik deed het altijd met een ultra fijn kwastje aanbrengen en dan meerdere lagen opbouwen met steeds droogtijd er tussen in. ik had een florijn en deze heeft ongeveer alle gmt kleuren van rolex wel eens gehad.