Hulpvraag watchwinder

Misschien kan hier iemand ons helpen.
We hebben voor mijn zoon zijn eerste echte horloge gekocht en hadden daarvoor ook een watchwinder gekocht omdat hij hem door zijn werk alleen maar in het weekend draagt maar nu past het horloge niet op de winder omdat de band te klein is. Heeft iemand ervaring met een winder waar wel een horloge op kan met een kleine band?
Al vast bedankt.

1 like

Plaatje? Ik had er eentje waar het horloge over de houder over de lengte of de breedte paste. Anders gewoon na 5 daggen even gelijk zetten.

1 like

De band is in gesloten toestand niet groter dan 15,5cm.
Krijg hem ook niet gesloten op een kussentje.

2 likes

plaatje van de winder bedoelde ik… :grimacing:

ik had deze

daar kan het horloge dus over de lengte van het kussen maar ook over de breedte, welke dus smaller is, en voor € 27 kun je daar niet mee tobben (Newaner op Amazon.nl)

1 like

Deze is zeker het proberen waard.
Dit is de winder die we nu hebben.

en vraag je af hoe erg het is als het horloge stil valt, slijt het ook minder…

1 like

Stil liggen is zeker niet erg, het enige is dat hij dan de tijd en datum goed moet zetten.

mss met een stuk piepschuim een model uitsnijden ter grootte van het horloge en dat dan gebruiken?

1 like

Je kunt kussentjes krijgen bij Ome Ali waarvan je de buitenste laag er kunt afhalen voor kleinere modelen horloges.

Best even de maat nemen van het originele kussentje voor je bestelt :wink:

2 likes

Thanks we zullen daar eens kijken. Zal vast iets tussen zitten dat gaat passen.

1 like

Dat is toch genoeg?:slightly_smiling_face:

1 like

Gaat het niet redden met zijn gangreserve.

1 like

Snap ik maar is dat erg? Hij wil hem aankunnen doen en niet juist hoeven te zetten?

1 like

Is niet erg maar hij vindt het prettig als hij hem zo kan pakken zonder gelijk te hoeven zetten. Heeft hij niet van een vreemde.

1 like

Ah oke :wink:, ik dacht dat het voor de smeermiddelen was of iets dergelijks :slightly_smiling_face:.

1 like

Ja, die zaten al in mijn winder.
Hoeft niet persé via Ali; als je de breedte en de gewenste diameter weet kan het ook bij “gevraagd”.

1 like

Ff De band losmaken. Daarna het horloge zélf met een elastiekje om het kussentje vastbinden. Dan gaat het goed. :+1::sunglasses:

1 like

Deze ook besteld.
Horloge past mooi over het kussentje.
Thanks voor de tip.

1 like

happy to help!

1 like