Hydroconquest of Aikon

En de LH lijkt niet op zo’n beetje alle andere duikers?
En de Aikon is nog niet zo bijzonder oud geloof ik…Dus dan kan je ook nog niet zoveel status of iconic feel hebben.

Uh,… Pauwel,… De meningen van bovengenoemd lid worden doorgaans niet zo heel serieus becommentarieerd hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

O my bad…
Heb ik iets gemist? Of is dit een HF inside elitedos ding? Stond het in de strip van jurk? Of algemene wijsheid die ik niet heb.

SO CONFUSED :thinking::upside_down_face:

Haha laten we het er op houden dat je inderdaad best wel wat gemist hebt.

O. A. Is dit wel een vermakelijke NA: Sternglas Naos Automatik

Edit-ik geloof dat het vermakelijk was met de sternglas. Het topic lijkt wel kapotgeschoond.

1 like

Is het erg genoeg dat Jur met de digitale bezem is langs geweest? Is er een forum gtst oid?

Aikon maar die natuurlijk wel serieus stuk kostbaarder dan de Hydroquest

Ik zou voor de Longines gaan.
Niet enkel omwille van mijn fascinatie voor het merk/de historie maar vooral ook omdat ik denk dat de Aikon me zou gaan vervelen.
Ben zelf ook niet zo een fan van integrated bracelets.

De Aikon, ik vind duikers echt mooi maar niet de Longines.
Als ik een HC zie heb ik altijd het idee dat ik naar een goedkope duiker kijk die enkel de looks heeft met 5 atm wr.

Ik weet het, hij is niet goedkoop (des te erger nog :wink: ) en hij is ook waterdichterder dan 5 atm. Maar toch is dat mijn beleving bij dit horloge. En die Aikon vind ik gewoon tof.

Dit is een gewone bracelet hoor met quickrelease, past elke andere band op die je erop zou willen.

1 like

Liggen grijs allebei rond de 1100 euro

Aikon (maar dan 39mm) :blush:

De HC was en mss is er ook in 39mm

De Maurice Lacroix Aikon automaat is anders dan de Quartz die je gepast hebt.
Vanmiddag ook wezen kijken voor een ML Aikon
De automaat is veel en veel mooier dan de Quartz.
De band, kast kroon en wijzerplaat zijn echt veel mooier.zwaarder dikker… maar ook een stuk duurder
Ik zou voor de ML gaan maar wel de automaat, anders voor de Longines
Dus eerst even het juiste model passen

Er bestaat trouwens ook nog zoiets als een Aikon duiker. Beste van beide werelden. Of niet.

Goed opletten bij ML bezel is niet goed uitgelijnd

Zou t niet optisch vertekenen omdat de bezel hoger ligt en de foto enigszins van de zijkant is geschoten … (uitlijning op 6u is nl zelfde :blush:)

3 likes

Ik ben geen fan v smalle/dunne wijzers en v die gigantische kroonbeschermers.

Ondanks de royal oak stijl, zou ik in dit geval voor de Aikon gaan. Want hij heeft wmb toch genoeg eigen om t geen regelrechte kopie te noemen, zoals bv n Steinhart Ocean 1.

Zit zelf aan een tweede te denken in het blauw

1 like

Dude…

5 likes

Is gelijk maar duidelijk waar de naam vandaan komt
:star_struck:

Voor mij geen twijfel, de Longines :+1: