Hydroconquest of Aikon

Ik ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste echte horloge, inmiddels zijn er nog twee kanshebbers over: de longines hydroconquest en de Maurice Lacroix Aikon. Echter kan ik totaal niet kiezen, dus ben ik benieuwd naar jullie mening!

De ML zou ik in de automaat variant nemen met blauwe wijzerplaat, helaas had de juwelier deze niet op voorraad. Vandaar maar even de quartz met grijze wijzerplaat gepast… puur om te kijken hoe hij op mijn pols zou staan.

De Hydroconquest op de foto is wel precies hoe ik hem zou willen.

4 likes

Longines voor mij

4 likes

Dank voor je reactie! Zou ik mogen weten waarom?

Longines… 64 uur gangreserve, keramische lunette en saffier (wat wrs bij die ML ook wel zal zijn).

En de Longines is redelijk origineel design.

1 like

Aikon, gewoon omdat ik hem erg mooi vind qua ontwerp en afwerking. Ben alleen bang deze het niet wint van de andere horloges in mn horlogebox.
Oja en de aikon verhoudt zich tot een AP zoals de longines tot een submariner.

5 likes

Aikon, omdat ik 'm mooier vind. Afwerking zit bij beide goed en beide met een redelijk standaard Sellita/ETA uurwerk.

Dat vind ik in dit specifieke geval eigenlijk wel meevallen. Ik zie in die Longines ook vrij veel “inspiratie” uit een andere welbekende duiker. Zeker met die nieuwe bezel.

Edit:

:point_up: Dit dus.

Daarom :slight_smile:

Maar eigelijk vind ik m gewoon mooier. De ML automaat ziet er ook een stuk anders uit dus eigelijk kun je daar beter een google plaatje van invoegen voor een eerlijker vergelijk

1 like

Voor mij de Longines lekker slank en prachtige blauwe wijzerplaat. Heb hem zelf ook.

Als je niet kunt kiezen betekent het dat er voor jou geen echte duidelijke winnaar is. Als je een “also-ran” koopt voorspel ik dat het geen lang leven beschoren is, dus zou ik afwachten tot je wel een duidelijke keuze in je hoofd hebt.

4 likes

De Aikon. Want dan kun je hem daarna naar mij doorflipperen en is de afschrijving al betaald. Win-win voor ons beide. :full_moon_with_face:

5 likes

Longines! De Aikon is mijns inziens alles behalve een icon en heeft te veel weg van een AP Royal Oak. Longines heeft me meer een eigen gezicht…

1 like

Nee ik wil hem hebben :joy::joy:

1 like

Verstandig dat je ze allebei gepast hebt. Volgens mij hangt het ervan af of je op zoek bent naar een duiker of een sportieve dresser. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de ML. Puur omdat ik 't wel een aansprekend design vind en ik al behoorlijk wat duikers heb. Maar weet niet hoe jouw collectie er verder uitziet.

Ik zou zonder twijfel voor de Aikon gaan! En dan de kleinere.

1 like

Er is ook nog een zwarte Longines helemaal van keramic maar is wat duur 3000 euro geloof ik.

Longines, persoonlijk vind ik het model mooier en ook het merk spreekt mij meer aan :slight_smile:

Wat overigens niet wil zeggen dat ik de Aikon niet mooi vind, in tegendeel.

Succes met je keuze :wink:

1 like

What else :see_no_evil:

4 likes

Longines.
Mooi uitgevoerd, heritage, strakke klok!

De longines. Gewoon een mooier horloge, zeker met de verbeteringen die ze vorig jaar hebben doorgevoerd!

MLA gewoon omdat ik em mooier vind. Helemaal in het blauw. En bijna alle horloges schrijven af. De LH vind ik nog meer lijken op zoveel andere horloges.
Dan liever een beetje AP. Succes

1 like