Hydroconquest of Aquaracer

Al een tijdje twijfel ik tussen een Hydroconquest van Longines of een Aquaracer van Tag Heuer. Ik vind een diver gewoon mooi om de pols

Mijn voorkeur gaat uit naar een automatic en zo groot mogelijk.

• Heeft iemand goeie argumenten voor de een of de ander?
  • Zijn er leuke aanbiedingen te vinden?
  • Is er wellicht een veel leuker alternatief tot max €2.500
1 like

Altijd maar weer die twijfel. Het moet jouw horloge gaan worden, waarom dan rationele argumenten vragen? Een horloge moet je met je hart kopen en niet zozeer met je verstand.

Een Hydroconquest chronograaf heb ik zelf gehad, bijzonder fraai horloge. Een Aquaracer vind ik zelf net meer een eigen smoel hebben en zou mijn persoonlijke voorkeur hebben.

Alternatieven in de genoemde prijsklasse zijn er echt teveel om op te noemen.

En wat aanbiedingen betreft? Google is your friend😉

Choose wisely….

3 likes

Zijn allebei mooie horloges vind ik , de Aquaracer misschien net iets mooier.
Je zou ook de Oris Aquis eens kunnen bekijken :+1:t2:

2 likes

Zo groot mogelijk? Echte duiker? Automaat? max 2500€?

Sinn U1. 1000meter duiker van 44mm getegimenteerd met solid bracelet.

5 likes

… welkom

1 like

Plaatje van de twee a.u.b.

Ik vind de eerder genoemde Sinn echt heel tof en stoer. Voor een iets meer vintage stijl zou je ook de Doxa 300 of 1200 modellen kunnen overwegen.

1 like

Er is maar 1 manier en dat is alles passen.

afbeelding

1 like

Haal dat “zozeer” maar weg. :slight_smile:

1 like

Misschien niet de heritage van genoemde merken, maar zo zo zo mooi en echt perfect afgewerkt!

(Mensen, zie ook de Monta Noble, voor degene die kijken naar een Explorer en Tudor BB alternatief! Echt zeker gelijkwaardige kwaliteit met verstelbare clasp!)

PS. Krijg, helaas, niks voor deze tips. Gewoon eigen, aardig veel, ervaring.

2 likes

Staat bij Jaap te koop en anders een Breitling Colt is er toch ook in 44mm.
De Longines en TH doen mij echt helemaal niks.

Zo groot mogelijk?

En dan worden er horloges van 44 mm. aangeraden, gewoon voor een gemiddelde mannenpols (niet voor de dames op HF).

Een Invicta. Dat wil je. Groot.

Dit wil je, maar misschien nog wel groter. Ook dat hebben ze.

50 mm. om mee te beginnen.

2 likes

Met als risico dat je alles wilt hebben :wink:

1 like

Zéker:

4 likes

Groot en mechanisch? Glycine combat Sub 46mm :+1:t2:

Allebei hele mooie duikers, de Hydroconquest bevalt mij erg goed.

Zat. Maar eentje die het noemen waard is, is sowieso de Oris Aquis. Neem je die mee in je overweging, dan heb je een heerlijk trio om uit te kiezen.

Even een geleend plaatje van het net. Deze is 43.5 mm. Er zijn verschillende zeer fraaie kleuren/uitvoeringen.

3 likes

Voor € 2.500,- koop je ze allebei… Nieuw!
Heb ze beide (tegelijk) gehad en hoewel allebei fijne horloges, denk ik eigenlijk alleen nog terug aan m’n Hydroconquest.

2 likes

Zo’n Oris Aquis is zeker mooi. Weet niet of je voor 2500 euro ook het nieuwe Cal.400 uurwerk kunt krijgen, maar dan zou ik daar wellicht voor gaan.

Anders zou ik persoonlijk de Aquaracer kiezen. Iets meer eigen smoel. En als je voor aanbiedingen gaat: hobbel eens langs de Tag Heuer outlet in Roermond.

Tudor Black Bay 41 :slight_smile: