Hydroconquest vs Conquest V.H.P

Beide zijn m.i. gave modellen. Ik neig naar de VHP vanwege de mooie techniek. Ik blijf ergens toch wel de crown en crownguards niet zo geweldig. Jammer, want ik heb al vaker bij dit model stilgestaan om aan te schaffen, maar om die reden de knoop nog niet doorgehakt.

Zeker de Hydroconquest. De andere vind ik nogal ‘13 in een dozijn’, qua looks.

Ik keek al wat langer naar de Hydroconquest in blauw. Had hem ook wel eens in het echt gezien maar toen was er nog geen 44mm volgens mij. Dus te klein. Nu zag ik 44mm opeens dus zodoende. Kan best zijn dat ik uiteindelijk alsnog de automaat pak hoor. Ding heeft een behoorlijke gangreserve dus als ik hem 2 keer per week draag blijft ie ook wel lopen.

Ik zou overigens graag voor deze Aussie versie gaan
jammer dat ie alleen in 43mm versie is te verkrijgen.

6 likes

Btw de VHP heeft geen half-links en ook geen micro adjustment, en dat maakt het wel erg beperkt in afstellingsmogelijkheden. Dit doet 'm voor mij helaas de das om.

Ja was ik al bang voor. En dat is in de Tropen toch wel waardeloos. Soms moet ie even een gaatje groter of kleiner.

1 like

Onbegrijpelijk zoiets imo. :confounded:

Doe je er toch een andere band om met wel een fijn afstelling.

Ik koop zelf nooit een horloge om er gelijk een andere band op te doen. Wil het horloge altijd origineel dragen.

1 like

Dit dus
voor mij indien het een horloge op staal / titanium betreft. De band hoort bij het horloge en dan ga je natuurlijk niet zomaar een of ander 3rd party gedrocht er op schroeven.

Lederen bandjes
ja dat is uiteraard een heel ander verhaal. :wink::sunglasses:

Ook die heb ik liefst origineel :sunglasses:

1 like

Ik ook hoor
maar in het doosje. :sunglasses:

2 likes

Qua techniek is de VHP misschien leuker, maar de hydroconquest vind ik een stuk mooier en beter in balans dan de VHP. (misschien ook omdat ik hem zelf heb:P)

1 like

Ai, dan valt deze voor mij ook af
:neutral_face:

1 like

VHP, die loopt altijd goed :slight_smile: Mooie techniek

ik heb hem omgehad, mooi ding.

2 likes

misschien eerst passen?

Nee

1 like

De VHP heeft zeker wel half links. Alleen geen micro adjustment inderdaad.

2 likes

Deze natuurlijk :sunglasses:

5 likes

En mooi om te zien als hij uit de slaapmodus gehaald en de tijd en datum weer hersteld word.

1 like