Hydromod by @Eddio

Eerst maar een foto :

Hoe het is begonnen met de HFLE2021 :

Die verkiezing ging natuurlijk tussen twee prachtige horloges met een lichte wijzerplaat en zwarte wijzers.
Zoiets had ik nog niet en wist ook niet of het iets voor me zou zijn.
Uiteindelijk ingeschreven op de BM en die komt er gelukkig aan.

In de tussentijd kwam ik dit quartz horloge van Pulsar tegen en dacht: who cares de HFLE duurt toch nog wel even en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Ik hem hem een paar keer gedragen en hoewel heel leuk, mijn andere horloges zijn leuker :grinning_face_with_smiling_eyes:
Verkopen dan maar, of wat anders mee doen?

Het is dus HYDROMODDEN geworden nadat ik @Eddio een bericht had gestuurd of hij dit zou willen doen.
Dat wilde hij wel en al snel volgden de foto’s van het hele proces.

Mooi om te zien en leuk om echt het hele proces beschreven te krijgen.

Vandaag is het horloge teruggekomen en ik ben ontzettend blij verrast door het resultaat.

Deze zal ik ongetwijfeld wat vaker om de pols slingeren dan voorheen.

@Eddio nogmaals enorme dank voor het modden, je tijd, aandacht en de manier waarop je me op de hoogte hebt gehouden. KLASSE💪

19 likes

Zie je nog enig verschil met vloeistof op de wijzerplaat?

1 like

Het is lastig te vangen allemaal maar het effect is echt de moeite waard.
Het lijkt alsof de hele plaat naar boven komt onder bepaalde kijkhoeken.

6 likes

Graag gedaan natuurlijk. Heel veel plezier ermee!!!

3 likes

Je begint een begrip te worden in het hydromodden @Eddio. :+1:
Mooi resultaat bereikt met de Pulsar.

2 likes

Ga ik ook eens proberen.

Zou mooi effect kunnen geven. Gewoon glijmiddel van Durex of zo? Of moet het een bepaalde viscose hebben?

4 likes

Voor een mooi glijdende secondewijzer, wel.

5 likes

Glijmiddel kan prima, ik kan niet wachten ! :grinning_face_with_smiling_eyes:

DOEN

Echt heel tof :+1:

1 like

Thanks, nu begint het bandenfestijn.
Is dit leuk, of dat… ?

In elk geval weer een hoop plezier van een horloge wat ik eigenlijk al had afgeschreven :+1:

:+1: :+1: :+1:

1 like

Heel gaaf! Maar hoe doe je dat met het verzetten van de datum en tijd? Loopt het er dan niet uit, of krijg je dan geen luchtbelletjes er in?

1 like

Je kan hem maar een half jaar gebruiken helaas 🤷

Nee hoor, tijd en datum verzetten met de kroon naar boven zodat er geen olie uit kan lopen.
( Is mij verteld, heb ik nog niet hoeven doen ).

Hahaa

Maar inderdaad wel logisch, gewoon de kroon omhoog houden. Lijkt me wel lastig en kans op bubbeltjes. Ik zou er ook wel eentje willen doen, maar dan zonder datum. Dat scheelt weer een paar keer prutsen.

1 like

Ja dat is waar, zou ik ook doen als ik er weer één zou laten doen.

Zou er een nemen met eeuwig durende kalender, solar en radiografisch, nooit meer iets verzetten :thinking:

1 like

Haha, da’s ook een goede optie inderdaad.

Geen idee wat het opladen doet als er olie in de kast zit.
Op lume heeft het in elk geval weinig effect.

1 like

Ik begreep op YouTube dat het ook alleen geschikt is voor duikers met schroefkroon of Casio achtige horloges. Die schijnen niet te lekken

1 like