Best wel cool.
BRB, even de GS quartz en een fles massageolie pakken
Best wel cool.
BRB, even de GS quartz en een fles massageolie pakken
Heb de best niet geleidende olie gezocht met de laagste vicositeit. Via Bol was dat Siliconen Olie met een vicositeit van 50cSt.
Heb een steriel schaaltje gepakt het horloge helemaal gedisassembled en onder olie in elkaar gezet om bubbelvorming te voorkomen. Dit heeft wel 2 pogingen gekost voordat alle bubbels eruit waren.
Ziet er super uit is best nog een idee om te doen.
Zit nu de hele kast vol met olie?
Geen idee hoe ik dit mij voor moet stellen.
wel even je rubbers controleren, anders heb je straks vetvlekken op je manchetten
Ja, het hele (kwarts) uurwerk ligt in de olie. Origineel bedoeld om horloges die heel diep zouden moeten kunnen (zoals Sinn EZM 2B) nog beter tegen de druk bestand te laten zijn en super afleesbaar want geen reflectie.
Voorbeeldje (met dank aan @ReneSinn)
Hoe gaat het dan met het batterijtje?
Super! Heb je misschien wat meer foto’s? Evt ook van hoe het er uit zag zonder olie?
Nergens last van is niet geleidende olie dus geen kortsluiting o.i.d.
Hmmm als ik het filmpje kijk denk ik, dat kan ik zelf ook wel. Maar of het in de praktijk ook werkelijk zo gemakkelijk gaat vraag ik me af.
de viscositeit van die olie moet heel laag zijn, anders krijgen de wijzers teveel weerstand, maar als die te laag is, loopt de olie uit je kroon als je over 2 weken de wintertijd instelt
Mineralenolie of siliconenolie (niet geleidende olie) met een waarde van 40-50cSt blijkt de sweetspot.
Van wat ik begreep heeft Siliconen als enige nadeel ten opzichte van Fluorinert FC40 dat het de wijzers/ dail heel licht geel verkleurd na jaren (was het geval bij Sinn horloges).
Klopt, maar moet zeggen dat ik het mooi vind staan
Zit ik me net te bedenken:
Batterijtje leeg: helemaal vergeten dat je deze met olie gevuld hebt, brengt hem nietsvermoedend naar de winkel voor een nieuw batterijtje…
Leuk projectje. Heb je meer foto’s?
Au. !
Ha! En daarom moet de Sinn voor een batterijwissel naar Frankfurt en kost de wissel (en hervulling) ik meen een kleine €200…
Moet je nu ook olie peilen?