Nice… staat mooi op groen zeg
Thanks
Ik zou er niet te lang mee blijven lopen. Schade is zo gebeurd. Je hoeft niet persé naar de merkdealer, KwikFit is ook prima.
Het witte lampje bovenin brandt nog niet, zogauw die rood oplicht meteen langs de kant zetten…
Hij is overleden… Ik denk dat het teveel gevraagd was een solar-fueled batterijtje de wijzers door de olie te laten ploegen. Hij heeft dat bijna anderhalf jaar volgehouden.
Gecondoleerd… heb je al nieuwe gegadigde uitgekozen?
Een dagje na afvullen?
Gaat er nog iets van een post-mortum plaatsvinden ?
Lijkt me een keer-moment.
The OG Quartz en de beide Marlins blijven het bij mij gelukkig gewoon doen en behalve een paar seconden trager ziet het er niet uit dat ze heel veel slijtage ondervinden (ze lopen niet langzamer dan 1,5 jaar geleden oid).
Nope, was een leuke exercitie, geen spijt van maar geen reden dit te herhalen
Bijna 3 weken
Wat zou ik kunnen zien als ik hem openmaak? Als ik hem in de zon leg dan begint de secondewijzer wat te schokken (stuiptrekkingen?)
Oorzaak lijkt me tweeledig (beide gerelateerd aan de Solar functionaliteit):
- De olie beperkt de oplaadcapaciteit van de lichtgevoelige cel
- De olie zorgt ervoor dat er meer energie nodig is om het uurwerk te laten draaien
Dan zou het zo maar eens kunnen dat ie het weer gaat doen alstie wat langer onder het zonnetje/UV-lamp ligt…
Klopt, staat normaal 10.minuten voor, maar na 2 dagen in de zon nog geen verandering. Ik denk dat de batterij het begeven heeft en niet meer oplaadt.
Mijn MRW 200H zou ik ook willen hydromodden. Het enige wat ik me afvroeg is het volgende. Loopt de olie eruit bij de kroon wanneer je deze uittrekt? Aangezien je vaak hoort dat een horloge niet waterdicht is wanneer de kroon is uitgetrokken.
Ik heb daar nog nooit last van gehad (wat natuurlijk enorm geen garantie is)