Ter info; https://robbreport.com/style/watch-collector/hyt-files-for-bankruptcy-1234599628/
De crisis komt dus best hard aan bij diverse niche-bedrijven.
Ter info; https://robbreport.com/style/watch-collector/hyt-files-for-bankruptcy-1234599628/
De crisis komt dus best hard aan bij diverse niche-bedrijven.
Het is ook niet makkelijk als horlogebedrijf, als je volledige aanbod bestaat uit producten waarbij je spontaan PTSS ontwikkelt als je naar je pols kijkt.
RIP
Op de eigenaren en werknemers na, zou iemand dit echt erg vinden?
Ik zou toch eel eens de cijfers achter zon onderneming willen zien. Productieaantallen enndan vooral eens het aantal horloges wat werkelijk bij een consument rerecht komt.
De schuldeisers ook vermoed ik.
Vraag me af of dit door de corona crisis komt en niet door andere marktomstandigheden. Dacht dat makers van luxegoederen het (over het algemeen) vrij goed doen momenteel.
Zelfs binnen luxe horloges wat al een kleine niche markt is was HYT met de vloeistof gebaseerde tijdaanduiding een wel heel specifiek product. Ik heb er ooit in Antwerpen bij een dealer een paar gezien maar in het wild nog nooit.
Ahja, scherp
Ik vind vooral jammer dat zo’n uniek iets van de markt af is. Aan de andere kant; ook dit is economie, kennelijk was er geen ruimte voor zo’n product icm hun bestedingspatroon. Misschien dat een ander het nu oppakt.
Hehe
Bijzondere techniek maar ik vind het design wanstaltig en dan plakken ze alles ook nog vol met diamanten in een poging om een hoger marktsegment aan te boren
Volgens “Uhren exclusiv 2021” (duits horlogecatalogus) maken ze ongeveer 450 horloges per jaar.
van € 49.000 tot CHF0 149.000.
Zou het de (Corona-) crisis zijn? Ik denk dat de typische HYT klant behoorlijk geĂŻsoleerd is van de economische gevolgen hiervan.
Eens, maar ik denk dat de typische HYT-klant wellicht anders geraakt wordt. Waarom zou je een HYT kopen op dit moment? Het is vooral een ding voor op feestjes en partijen lijkt me, meer een eet-catcher. Minder feestjes, dus minder behoefte. Daarnaast had een deel van die groep misschien ook wel een privé-vliegtuig, maar ook de AD waar je hem kon kopen was waarschijnlijk net even te onhandig bereikbaar op dit moment.
Daar zit zeker wat in. Maar ik vind dat de AD best aan huis kan komen (met zijn of haar mondkapje op, uiteraard)