I am in Love

Sinds Nataf weg is bij Zenith ben ik weer helemaal fan van het merk. Nu liep ik weer eens bij een juwelier langs en wat ben ik verliefd op El Primero serie en met name de Striking 10th …

Worden jullie hier ook warm van?

Een officiele foto:

Vind de dikke bezel wat afleiden… Verder fantastisch natuurlijk!

Zonder de duikring en in de jaren 70 kast is hij nog mooier. Wat is de waterdichtheid van dit horloge? De chronoknoppen zijn niet verschroefd dus zal niet diep zijn denk ik.

De nieuwe chrono serie is echt prachtig. Jammer dat de prijzen vanaf 6K zijn geloof ik.

Ik vind het wel aardig, maar te druk om echt fantastisch te vinden.

Nee, niet echt kapot van.

Gr,

Ron.

Ik vindt het een mooie klok!

Ja, absoluut fan. Maar den wel van de rechter. Veel vintage modellen spreken mij ook aan.

Was ook precies mijn gedachte!

ticothijs82 Schreef:

Ja, absoluut fan. Maar den wel van de rechter.
Veel vintage modellen spreken mij ook aan.

Ik vind de rechter ook mooier!

Zenith zit qua design weer op het goede spoor, ik vind de gewone 10th, dus zonder draairing, mooier.

Tobias Schreef:

Zenith zit qua design weer op het goede spoor, ik
vind de gewone 10th, dus zonder draairing, mooier.

+1
Warm is een understatement, het zweet breekt me uit bij het zien van dit moois:)
Ik vind het echt fantastische horloges, de elkaar rakende subdials vind ik super. Helaas een wat te hoog prijskaartje voor mij…

Die ring daar zit ik ook eigenlijk mee. Met ring is de diameter 45mm en zonder 42mm. Die 42mm vind ik eigenlijk niet iets te klein voor mijn pols.

Moderne klassieker. Waar het in de jaren zestig/zeventig prat ging de eerste te zijn met een automatische chrono zijn ze er in geslaagd om zich weer in de gelederen van de smaakmakers te nestelen .
Één van de mooiste chrono’s die er zijn en zeker één van de mooiste met een lichte wijzer plaat.

Overigens was Seiko eigenlijk de eerste met een automatische chrono maar om en oog reden
waren ze net niet gehaaid genoeg om daar marketingtechnisch slag uit te slaan.

Misschien wel mooier dan menig speed master en op gelijke hoogte met de sportieve chrono’s van JLC en Hublot. Een veelzijdig horloge meteen mooie uitstraling en een mooie, zij het onterechte, naam.

Het rechtse horloge is wat mij betreft de mooiste.
hoe groot zijn je polsen eigenlijk (heb zelf polsen van 19cm maar om nou te zeggen dat 42 net te klein is gaat mij wat te ver :wink: )
De rechter ziet er niet kleiner uit op de foto ,maar kan om de pols natuurlijk weer anders zijn.

het is maar goed dat smaken verschillen … ik vind ze wel aardig maar ook niet meer dan dat.

Jürgen Schreef:

Die ring daar zit ik ook eigenlijk mee. Met ring
is de diameter 45mm en zonder 42mm. Die 42mm vind
ik eigenlijk niet iets te klein voor mijn pols.

De dial van de 42mm is groter dan de Stratos en draagt/oogt daardoor best groot (misschien zelfs groter dan de Stratos)?

Ik vind hem mooi, maar dan wel alleen op staal.
Dat komt door het stuk tussen de lugs, als je hier een leren band aan zet lijkt het niet te kloppen.

Striking 10 is super qua looks, verder weet ik er niks vanaf

@anon96416892na C. Het klopt wat je zegt over de wijzerplaat, daarom twijfel ik nogal.

@Berend. Klopt helemaal de versie met duikring moet echt op een stalen band, zo is de kast ook gevormd.

Prachtig en hioge kwaliteit, maar helaas niet voor mijn budget