I have Sinned ;)

Na bijna 3 maanden gewacht te hebben is ie dan eindelijk binnen.
Mijn U1!!!
De eerste indruk is echt overweldigend. Wat een solide klok. Alles is gebouwd als een tank. Van de kroon tot aan de sluiting.
Ik heb nog nooit zo een kwalitatief goede sluiting gezien. Enig klein nadeel is dat alleen de band kleiner te maken is en dat de sluiting geen verstelling heeft. (zoals veel sluitingen drie gaatjes hebben aan de zijkant)
Wel een grote klok, maar draagt niet extreem groot aan de pols.

Deze klok geeft mij meer een wow gevoel dan welke andere klok die ik heb.
Niks ten nadele van de 756 want die is ook prachtig, maar deze is nog tien keer mooier.
De bezel klikt perfect en heeft in tegenstelling tot andere U1 eigenaren geen enkele speling.
Ook het glas is prachtig mooi, het lijkt door de dubbele ontspiegeling zelfs of er geen glas inzit.
Zoals je kunt zien moest er heel wat van de band worden afgesneden. Er kunnen nog 2 schakeltjes af maar dan is het ook schluss. Wel eng om het te snijden.
Bij de eerste sneed ik namelijk net wat te ver erin waardoor het gat waar de pushpen in moet een stuk open kwam te liggen.
Gelukkig moesten er nog meer uit.

Hier dan de foto’s. Met daglicht zal ik eens een keer mooiere maken.

Mooi hoor! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Gaat je 756 nu de deur uit?

Erg mooi, Tom (tu) Ik zou maar meteen een nieuwe band gaan bijbestellen, met zo’n kort bandje is ie nooit meer te verkopen :smiley:

Is de band een beetje soepel ? Lijkt alsof ie veel haartjes en stof aantrekt…?

Het wachten word steeds erger (td)

@ Roemer, nee hoor de 756 blijft gewoon
@ Lucien, band is erg soepel. Had een beetje vette handen dus vandaar dat ie de haartjes van het tafelkleed wat aantrekt. Heb overigens wel gehoord dat ie dit altijd wel een beetje heeft.
En deze gaat echt nooit meer weg hoor. En een bandje (zonder gesp) is ook maar 30 euro…

Das een hele mooie Tom, gefeliciteerd.

Ruud

Proficiat Tom…mooie aanwinst!

Jörgen

Mooie klok, stoer!!

Met de rubber banden van de T-Touch heb je hetzelfde probleempje, segment voor segment wegsnijden is mijn devies.

ps
Hoe zou dit met een watchadoo staan… 118 gram aan band erbij :smiley:

Mooie aanwinst Tom. Dit type wijzers vind ik heel mooi.

Ook een mooie hoor, maar die andere van je vind ik toch nog een tikkie mooier.

Mooi !

Een zeer goede keus Tom…! Veel plezier er mee.

Hoi Tom,

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Vooral op foto 4 en 5 ziet hij er goed uit. Om de pols vind ik hem wat minder, maar dat kan komen door licht e.d.

Gerwin

Super gaaf horloge!!!

mooi hoor.
dit is dan de de enige echte " U-Boat UHR"…

wow Tom mooie klok. Indrukwekkende beschrijving Veel plezier ermee !
gr.bert

Mooie duiker, hoor! De uitvoering van de wijzers is ook wel apart.

Heel veel plezier ermee, Sinnerman:D

Groet, Mark

Wat moet er nog aan toe voegen… alles is al…

Mooie klok door de eenvoud / design.

Het zal ook eens een keer niet meezitten…
(heb nog nooit een nieuw horloge gehad wat perfect was)

Wat me vandaag opviel is dat er een stukje stof (of iets anders kleins) aan het rondje van de secondewijzer zit.
Bij een Vostok van 3 tientjes accepteer ik dit nog, maar bij dit horloge niet…
Daarbij ben ik ook niet helemaal tevreden over de lume van de minutenwijzer. Vooral als je de rest nog ziet (in schemer) zie je dat de lume niet heel de wijzer bedekt…

Ben hem ongeveer 2 maanden kwijt. Schijnt dat ze het daar best druk hebben…

Hier nog wat fotos ter verduidelijking.
De lume foto is bewerkt, maar puur om nog beter het contrast te laten zien.

Die gaat dus weer terug naar Frankfurt, stevig balen dus…

Das inderdaad #$@#$##@ Tom, hopelijk komt het allemaal goed zodat je echt kunt gaan genieten van deze prachtklok.

Ruud

Je maakt wel mooie foto’s zeg Tom!
Maar ondanks dat ik je normaal gesproken iemand vind met een bijzonder goede smaaak kan ik hier niet warm van worden, het spijt me. Ik weet dat je dat niet erg zult vinden :smiley: