I.n.c.o.m.i.n.g Seiko H601-546J Alarm Chronograph december 1988

Vorige week stond deze Seiko H601-546J Alarm Chronograph december 1988 op eBay en die sprak me erg aan. Ik heb namelijk al een H601-5030, maar dat is een wat chiquer model.Toch een bod gedaan, en gewonnen!
Vandaag kwam hij binnen, en het is echt een vintage in zeer goede -zeg maar bijna mint- staat. Slechts enkele miniscule deskdiving spoortjes. En het alarm- en uursignaal klinkt zeer luid.
Nog wat mailwisseling met de verkoper gehad omtrent iets van historie. Hij heeft deze beauty 10 jaar terug gekocht van een bevriende juwelier, die hem tussen oude voorraad (echte old stock) vond. Hij heeft hem toen overgenomen, puur voor de heb, een enkele keer gedragen, en vervolgens ook weer in de kast gelegd. En dan nu een nieuw batterijtje erin, en kan hij weer een jaartje of 2 vooruit.
Over de originaliteit van de band bij dit model heb ik mijn twijfels. Bij deze zit namelijk een wat ronde sluting, terwijl mijn 100% originele 5030 een rechte strakke sluiting heeft. Maar het zou kunnen, gezien het wat informelere model.

Tijd voor foto’s. Op de laatste foto heb ik hem naast mijn chique H601-5030 liggen.

Bedankt voor het kijken!

Mooie, volgens mij heb ik die ook “gevolgd” :slight_smile:

MartijnV Schreef:

Mooie, volgens mij heb ik die ook “gevolgd” :slight_smile:

Ja dat ken ik: dan heb je al veel horloges, en ben je nog te laat…

Neuh, ik heb voldoende ana-digi’s :slight_smile: Wat staat er trouwens in de binnenkant van de gesp? Het is wel een apart model!

Op de lugs “E1023.E” en bij de sluiting “stainless steel - Z”

Klinkt wel als een Seiko band ja.

Hallo, ik heb een vraag: ik heb hetzelfde horloge kado gekregen. Ik wil er een nieuwe batterij in zetten. Is het een schroef bodem of klem? Ik zie zo niet hoe ik de bodem eraf krijg. Hulp wordt erg gewaardeerd!

Ik heb de mijne in 2014 weer verkocht, en heb hem nooit open gehad.
Ik kan je er dus niet verder mee helpen.

Footootje ?

Zo ziet het eruit. Ik wil niet gaan morrelen voor ik weet hoe het zit.

Iemand?

Het is een klikdeksel

Dank je!

Nieuw batterij erin, en hij werkt weer als een tierelier!

1 like

Seiko, what else
:roll_eyes:

Inderdaad! :grin: