I Spy

I Spy,

in de tweede helft van de jaren '60 was er een Amerikaanse TV serie te zien met als titel “I Spy”. Hoofdrolspelers waren “Kelly en Scotty” (rollen van resp. Robert Culp en Bill Cosby). Kelly was een professionele tennisspeler die samen met zijn maat Scotty allerlei misdaad oploste. Leuke serie, vlot gespeeld.

Beide acteurs waren vaak mét horloge in beeld en hielden bij allerlei activiteiten die horloges om, tennis, zwemmen, you name it.
In die tijd ongekend, want dat kon niet met je Prisma, Ancre of andere dresswatch. Ook in de TV serie Flipper werd vaak gedoken met duiker om de pols. Het was lastig om merk en type van deze horloges te onderscheiden. Er was nog géén HD TV, alleen zwart/wit volgens PAL-systeem, te weten 625 beeldlijnen met 25 beeldjes per seconde.

Destijds kwam ik nogal eens op de Rotterdamse Lijnbaan. Dat was toen nog een chique/nette winkelpromenade. Zomers stonden er zelfs kooien met parkieten op de Lijnbaan.

Ik herinner mij dat één van de juweliers een zwart/wit foto van Robert Culp in de etalage had staan waarop het horloge van deze acteur duidelijk te zien was. Natuurlijk was dit merk/type bij deze juwelier te koop.

Op tal van horlogefora is hierover informatie te vinden en vrijwel steeds gaat het dan om Rolex GMT (Pepsi) modellen, maar ik weet zeker dat de juwelier in Rotterdam een duiker met zwarte wijzerplaat had liggen, maar voor zover ik weet géén Rolex model.

Wie (is er oud genoeg) en weet hier iets meer over?

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=5FlFms3_ltM[/yt]

Kijk eens naar de scene bij 31 sec., dat lijkt me toch echt een pepsi-bezel.

Ja, dat is zo en dat wordt ook beweerd op allerlei sites.
Zou de Rotterdamse juwelier de kluit belazerd hebben:S Hij had duidelijk géén Rolex in de etalage.