Iconische film horloges

Onlangs heb ik de film Tenet gezien waarin een horloge van Hamilton een ROL speelde. Namelijk de BeLOWZERO die speciaal voor deze film is gemaakt.


Horloges die in films voorkomen hebben voor mij vaak extra charme. Na een film gezien te hebben zoek ik daarom ook altijd op welk horloge de acteur in de film droeg.

Zo ben ik er achter gekomen dat in Inception Leonardi Dicaprio een TAG Heuer Carrera Automatic droeg, ref. WV211B.BA0787.


En dankzij een tip van mijn neef (@Mauroo) kon ik uitzoeken dat er in Interstellar ook twee Hamilton horloges voorkomen die een “rol” spelen waaronder er weer een die speciaal ontworpen is voor de film, namelijk de Muph Watch.

Hamilton heeft zelfs een categorie op hun site van horloges die in films zijn gebruikt.

Op deze manier ben ik eigenlijk bezig met twee hobby’s van mij, films en horloges!

Schieten jullie nog iconische films te binnen waarbij een horloge een grote of niet zo’n grote rol speelde? Of waarbij hij simpelweg in beeld kwam?

15 likes

James Bond?? :grin:

3 likes

John Wick

4 likes

Alien(s), Predator.

5 likes

https://www.watch-id.com/

Have fun!

5 likes

Euh die film van die man die op een vlot drijft en waarin niks wordt gezegd?

1 like

Stomme film?

3 likes

Ja hij was niet bijster goed. Maar hij droeg wel een SKX009.

3 likes

Misschien niet iconisch, maar droeg Leonardo Dicaprio niet een Breitling Colt Chronograph in Blood Diamond?

Hier weet @Pauwelix alles van. Welke horloges werden in die films gedragen? Stop met mediteren en word eens wakker!

1 like

Oh oh en Apocalypse Now. Ook een Seiko!

1 like

Cast away?

1 like

Yup. Die film is net dat horloge. Veel te groot en meer dan een tikje onzinnig. Inception was trouwens ook zo’n horreur. Nolan maakt een soort van trippy sci-fi voor mensen die niet van sci-fi houden. Ik wou dat ie er mee ophield.

Die 2 uur en 45 minuten krijg ik nooit meer terug. En wat erger is, m’n vrouw besloot om tijdens Tenet maar te gaan liggen pitten op m’n schouder, zo saai vond zij 'm.

Tja, alle james bond referenties in 3, 2, 1… Daar gaan mensen altijd los op de Submariner en de Seamaster Bond, maar ik vind het geinig dat ze tussendoor ook digitale Seiko’s en zelfs Pulsar’s lieten zien.

Da’s ook weer Seiko goodness, maar man, wat zijn die films slecht zeg. In die zin: de eerste Alien film is een splatter/horror film, daar is niets sci-fi aan, het is toevallig in de ruimte. Het had ook onder water, op de noordpool of op een eiland kunnen zijn. Eigenlijk gewoon een deprimerende re-make van the Thing from Another World uit 1951. :slight_smile:

Wat op zijn beurt een adaptatie van een boek uit 1938 was. Maar dan: Alien. The Thing, Sphere, Abyss, etc etc etc. Allemaal dezelfde meuk.

Ik begin te vermoeden dat als je horloge een prominent gimmick in je film-herinnering is, de film kut was.

5 likes

Nee die was het niet.

Maar ik denk dat @Fate_Amenable_To_Change nu alle topics over filmhorloges aan het opsommen is. Ik zou gewoon een link naar de zoekfunctie plaatsen. :wink:

Edit: ohnee

Ohja ik weet het!

All is lost!

1 like

Heel bijzonder ook “die hier niet getoond mag worden”.
De fake-daytona in Kill Bill 2. Als je hem tĂłch wilt zien is Google je beste vriend.

9 likes

Panerai van onze Held.

1 like

8 likes

Ja hij was niet bijster goed. Maar hij droeg wel een SKX009.

Een flauwe grap uitleggen is nooit grappig :see_no_evil:

waarin niks wordt gezegd?

:point_down:t2:

Stomme

:sweat_smile:

3 likes

Tja, films blijven een kwestie van smaak. Ik vond beide films geweldig, ik houd wel van een hersenkrakertje!
Interstellar trouwens ook welke ook van Chris Nolan is!

1 like

Haha ik had hem door hoor. En hij was niet flauw. :ok_hand:

2 likes