Iconische film horloges

Vanwege de film. En zeer zeker ook de openingsmonoloog die je hier postte. Ik heb zelden zoiets walgelijks gezien. Typische kitsch a la Gordon Gecko.

De enige film in dat genre die het bekijken waard is is American Psycho, in mijn ogen.

Fantastisch. Chapeau. :+1:

1 like

Het was toch ook walgelijk bedoeld? Ik vond dat juist tof. Die foute 80s/90s Wall street vibe. Boos worden op foute mensen vind ik leuk.

American Psycho is ook heel tof ja.

1 like

Lijkt ook wel heel veel op de mijne. Nota bene ook op een bund.

3 likes

Ik heb kennissen en vrienden die het niet als walgelijk beleven, maar eerder als een how-to guide voor het leven. Dan ga je het minder waarderen. :slight_smile:

Bij American Psycho, en in mindere mate WoWS, ligt het er zo dik bovenop dat ik die films wel goed kan hebben. De opening van die laatste met die kont met cocaĂŻne vond ik zo grappig dat je me bijna op moest dweilen voor de film goed en wel begonnen was.

Maar goed, ik ben allergisch voor Alec Baldwin en Al Pacino. In mijn optiek was Alec Baldwin nog het grappigst in 30 Rock, waar hij een over the top persiflage op dat soort karakters deed.

Briljante serie.

Check het horloge. Ik zie een datumpukkel. :slight_smile:

2 likes

Tsja, dat is toch echt jouw keuze. Het zijn niet mijn type mensen waardoor dat ook nooit mensen zijn die in mijn vrienden-, danwel kennissenkring komen en als het een keer gebeurt dan is dat tot nu toe altijd tijdelijk geweest.

Ik vind het echt een fascinerende groep mensen. Net als ik het fascinerend vind om naar natuurdocumentaires te kijken.

1 like

Nja, Als je iemand al 30 jaar kent, en gaandeweg kom je er achter dat je politiek gezien nogal tegenover elkaar bent komen te staan
 Maar gelukkig zijn dat maar twee figuren in een grotere bonte verzameling mensen. :slight_smile:

1 like

Misschien al genoemd, en geen film maar een serie. Als er ergens veel en iconische horloges in voor komen is het Mad Men wel. Super goeie serie btw, helaas niet meer op Netflix te vinden

3 likes

ohh toff deze ga ik checken! (de horloges dan, heb de serie al gezien :wink: )

De Monaco uiteraard - Le Mans

5 likes

En hierbij Jaws

5 likes
1 like

Leuk! Ik denk dat ik ook mensen ga verzamelen in plaats van horloges
 Neemt dat veel ruimte in en valt er een beetje mee te flipperen?

1 like

Bedankt voor het delen.

Wat een lekkere “klok” met stalen band. Helaas uitverkocht.

2 likes

Vanavond om 21:30 op Canvas!

1 like

Dank voor de tip!

1 like

Even een oud topic onder het stof vandaan halen

Als horloge nerd kijk ik natuurlijk ook altijd op als er een horloge in beeld komt bij een film of serie. De meeste bekende ken ik ondertussen wel.

Maar zat vanavond eens een klassieker te kijken, ‘Blow Up’ uit 1966. Over ‘swinging’ London uit die tijd, met een moord mysterie, en probeert een thema als ‘wat is nu realiteit’ aan te snijden.

Anyways, in de film komt Vanessa Redgrave in beeld met wat vrij duidelijk een Submariner lijkt op een leren band. Viel me met name op dat voor die tijd een dame met een sport horloge vrij ongewoon is (ja, natuurlijk Pussy Galore met een GMT in ‘Goldfinger’). De verschijning van een horloge in deze film was voor mij een nieuwe.

Overigens opvallend, ze draagt het eerst in Gianni Agnelli stijl over haar shirt, maar als het shirt (spoiler alert!) uit gaat is het ineens nog om de pols. Doet ze soepel!

Er is nog wat internet verhalen te vinden dat het een ‘Explorer’ dial sub, maar na uitgebreid
errr
 ‘research’ van de beelden heb ik dat niet goed kunnen zien. :sweat_smile:

Overigens schijn de sub ooit op een veiling geweest te zijn.

6 likes

Goed gespot en wat een film. Jaren geleden gezien; het wordt weer eens tijd!

In The Deer Hunter draagt Robert de Niro een submariner.

1 like

Ik begrijp dat volkomen!
Kleren mogen uit maar het horloge blijft aan. :blush:

Voor de cinematofielen hier, ik zal t proberen te omschrijven:
In de film The Godfather I speelt Al Pacino de rol van Michael Corleone. In een van de laatste scenes (ongeveer 4 minuten voor het einde) omhelst hij zijn vrouw Kay Adams. Dan komt er een rechthoekig/vierkant gouden horloge in beeld.

Ik heb alle horloge/filmsites al afgelopen, waar normaal de props in films worden besproken.
Ik vermoed een Cartier, maar alles is mogelijk.
Wie heeft n idee?