Volgens mij wordt die nog steeds gemaakt, de cal 12 met de niet-liggende uurmarkers is discontinued.
Ik ga voor een iconisch trio high accuracy quartz:
Junghans, Citizen en Seiko hebben allemaal een naam hoog te houden op quartz gebied. De Chronomasters en 9F’s zijn iconisch omwille van de techniek, de Junghans is dat ook omdat de Max Bill natuurlijk een ontwerp-icoon is, al komt hij qua techniek verbazingwekkend goed mee.
Of, als tweede optie, een iconisch triootje Seiko’s:
-
De KSK King Seiko als moderne tegenhanger van de 44-9990 uit 1963.
-
De moderne 6L Alpinist als tegenhanger van de allereerste 14041 Laurel Alpinist uit 1959.
-
De SPB317 als moderne tegenhanger van de allereerste turtle-achtige Seiko duiker ooit, de 6105-8000 uit 1968.
Van die laatste kastvorm zit ik nog op een SLA-versie te wachten.
Ik heb toch een beetje moeite met het rood wat gebruikt wordt in combinatie met het oranje van Gulf, dan is deze beter gelukt imho:
Hele gave collectie hoor!
Ja een echte faux pas, bijna net zo erg als SL wijzers op een tritium wijzerplaat.
Geen speld tussen te krijgen
Iconische trio’s. Daar kan ik wel wat mee
Radiomir - Monaco - Moonwatch
Horloges zijn pas iconisch als je het merk niet hoeft te vermelden om aan te geven welke het zijn …
Wat een geweld! Mooie trio’s!!!
die vc. Dat is grailmateriaal voor mij…
Ik zit nog te wachten op degene die een 6204, een 2915-1 en een originele A386 post uit eigen collectie
Eigenlijk was een kwartet nog mooier. Iets met een beetje goud en een beetje groen
Bedankt medestrijder
Mooi man!
Die Batman is gaaf he